Projekt Stuttgart 21 będzie kontynuowany - wynika z przeprowadzonego w minioną niedzielę referendum. 58,8% mieszkańców landu Badenia-Wirtembergia opowiedziało się przeciwko wycofaniu landu z finansowania projektu.
Za zarzuceniem projektu opowiedziało się jedynie 41,2% głosujących osób. W referendum wzięło udział 48,3% uprawnionych.
Premier landu Winfried Kretschmann (Zieloni) przyznał, że jego ugrupowanie odniosło porażkę, nie udało się bowiem zastopować projektu poprzez wycofanie regionalnego finansowania. Do tego potrzeba by było poparcia 1/3 spośród wszystkich uprawnionych.
Land Badenia-Wirtembergia wyłoży 824 mln euro na budowę nowego dworca w Stuttgarcie i trasę szybkich kolei do Ulm. Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) szacują - na dzień dzisiejszy - całkowite koszty projektu na ponad 4 mld euro. Jednym z głównych zarzutów przeciwników tego pomysłu są stale rosnące i przez DB zaniżone koszty inwestycji, nieproporcjonalne do zamierzonych efektów. Według planu, pierwszy pociąg ma wjechać nową trasą do Stuttgartu w 2019 roku.