Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy: Portowy przewoźnik zamawia lokomotywy hybrydowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
13-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemcy: Portowy przewoźnik zamawia lokomotywy hybrydowe
fot. Rainerhaufe - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Nordic Rail Service podpisał ze szwajcarskim poolem taborowym European Loc Pool umowę w sprawie leasingu lokomotywy Stadler EuroDual. Hybrydowe pojazdy dużej mocy mają w przyszłości całkowicie zastąpić w taborze spółki lokomotywy spalinowe. W ofercie ELP jest już też nowsza generacja maszyn Stadlera – Euro9000.

Dyrektor zarządzający NRS Jörg Ullrich podkreśla kluczowe z punktu widzenia przewoźnika zakupy lokomotywy: dużą siłę pociągową (do 500 kN) oraz możliwość obsługi „pierwszej i ostatniej mili” w oparciu o silnik spalinowy. – Często prowadzimy przewozy na liniach niezelektryfikowanych oraz bocznicach. EuroDual pozwala nam obsługiwać je wydajnie i w sposób przyjazny dla środowiska – mówi cytowany w komunikacie prasowym przedstawiciel operatora. Poprzednio firma wykorzystywała w takich sytuacjach sześcioosiowe lokomotywy spalinowe – droższe w utrzymaniu, słabsze i mające gorsze parametry trakcyjne (między innymi przyspieszenie).

Duże znaczenie dla decyzji o zakupie miał też zaoferowany przez ELP krótki czas dostawy oraz pakiet serwisowy. NRS ma już jeden, kupiony na własność egzemplarz EuroDual. Najczęściej prowadzi on pociągi z materiałami budowlanymi. Docelowo EuroDuale mają zastąpić wszystkie swoje dieslowskie odpowiedniki.

Założona w 2003 r. spółka NRS należy do grupy kapitałowej LHG (Zarządu Portu w Lubece). Uruchamia na ogół ciężkie pociągi towarowe w północnych Niemczech. Trasy wielu z nich składają się zarówno z odcinków zelektryfikowanych, jak i pozbawionych sieci trakcyjnej.

EuroDual jest sześcioosiową lokomotywą hybrydową, napędzaną silnikiem elektrycznym o mocy 9MW i spalinowym o mocy 2,8 MW. Jej fabryczne wyposażenie obejmuje system ETCS Baseline 3 drugiego poziomu.

ELP zaczął zamawiać dwutrakcyjne lokomotywy Stadlera na samym początku swojego istnienia – w roku 2018. Wkrótce potem podpisał ze Stadlerem ramową umowę na dostawę aż stu maszyn tej klasy. Pierwsze EuroDuale ELP weszły do służby w kwietniu 2020 r. Szwajcarski pool taborowy inwestuje także w ich drugą generację – Euro9000. Pierwszych 10 egzemplarzy, zamówionych już w maju 2019 r., dotarło do nabywcy w połowie roku bieżącego. Wielosystemowość pozwala tym pojazdom prowadzić pociągi na wszystkich głównych europejskich korytarzach towarowych. Właściciel zamierza wynajmować je przewoźnikom kursującym po Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii oraz Szwajcarii.

85 lokomotyw ELP zostało już długoterminowo wynajętych 30 różnym przewoźnikom z 6 krajów. Częścią umowy leasingu jest zazwyczaj kompleksowa obsługa serwisowa, ubezpieczenie pojazdu oraz dostosowanie jego malowania do wymagań najemcy.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Zintegrowany transport

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Przemysław Farsewicz 20 stycznia 2024

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tabor i technika

Jest przetarg na hybrydowe lokomotywy PKP Intercity!

Tabor i technika

Zobacz również:

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Zintegrowany transport

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Przemysław Farsewicz 20 stycznia 2024

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tabor i technika

Jest przetarg na hybrydowe lokomotywy PKP Intercity!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5