Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy: Pociągi wodorowe stoją bez paliwa. Jak długo?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemcy: Pociągi wodorowe stoją bez paliwa. Jak długo?
fot. Alstom
Wodorowe zespoły trakcyjne obsługujące połączenia w Dolnej Saksonii musiały zostać odstawione z powodu braku paliwa. Przewoźnik doraźnie zastępuje pojazdy taborem spalinowym, którego jest jednak zbyt mało, by zapewnić pasażerom porównywalny komfort podróży, a nawet realizację wszystkich kursów. Według zapewnień dostawcy wodoru problem ma zostać rozwiązany w najbliższych dniach.

Zasilane wodorem zespoły trakcyjne Alstom Coradia iLint obsługują linie kolejowe w Dolnej Saksonii od września 2018 r. Skierowano je wówczas na trasę Cuxhaven – Bremerhaven – Bremervörde – Buxtehude o długości niemal 100 km. Zasięg pojazdu wynosił ok. 1000 km (a maksymalny zmierzony – 1175 km), co pozwalało przejechać cały dzień na jednym tankowaniu. Po pomyślnie przeprowadzonych testach jednostki zastąpiły tabor spalinowy.

Teraz jednak obsługująca linię spółka EVB (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH) poinformowała o zakłóceniach w dostawie niezbędnego wodoru. Pierwsze sygnały o niedoborze miały pojawić się w ostatni piątek (6 września) po południu. – Z powodu problemów po stronie dostawcy i operatora stacji tankowania dostawy wodoru dla pierwszej na świecie floty pociągów wodorowych są obecnie ograniczone. Przewozy na linii regionalnej RB 33 będą jednak kontynuowane dzięki aktywnemu zarządzaniu sytuacją przez EVB – głosi komunikat na stronie przewoźnika. Spółka zastrzega, że pojedyncze pociągi mogą być odwoływane, i zapowiada informowanie na bieżąco o zmianach w rozkładzie.

Liczba awaryjnie ściągniętych jednostek spalinowych (5) jest jednak zbyt mała, by zastąpić 16 obsługujących linię iLintów. Co więcej, ich pojemność jest mniejsza, niż w przypadku taboru wodorowego. Dalsze ograniczenie liczby dostępnych miejsc wynika z zastosowanych środków oszczędnościowych: aby ograniczyć zużycie wodoru, EVG obsługiwała pociągi weekendowe zespołami Coradia iLint w trakcji pojedynczej, a nie – jak zwykle – podwójnej.

Trwają prace nad wznowieniem dostaw wodoru w planowej ilości. Według wstępnych prognoz ma to nastąpić w najbliższych dniach. Docelowo EVG zamierza uruchomić w Bremervörde własną wytwórnię „zielonego” wodoru.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Michał Szymajda 13 czerwca 2024

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Tabor i technika

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko

Tabor i technika

Zobacz również:

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Tabor i technika

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Jakub Madrjas 10 kwietnia 2024

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

Pozostałe z wątku:

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Tabor i technika

Czeski Orlen Unipetrol i Pesa z memorandum dotyczącym wodoru

Michał Szymajda 13 czerwca 2024

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Tabor i technika

Włochy: Duże inwestycje w tabor wodorowy

Roman Czubiński 16 czerwca 2024

Wodór w transporcie kolejowym: Do wdrożenia na dużą skalę daleko

Tabor i technika

Zobacz również:

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Tabor i technika

Chińska lokomotywa na wodór pociągnęła 10 000 ton

Jakub Madrjas 10 kwietnia 2024

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5