Bez wielkiej fety oddana została do użytku w wersji testowej pierwsza w pełni automatyczna linia metra w Niemczech. Próbny pociąg wyruszył przed tygodniem w premierową jazdę w Norymberdze ze stacji Maxfeld, na sześć tygodni przed oficjalnym otwarciem liczącej 6,5 kilometrów trasy U3.
Na razie pociągi na tej linii kursować będą w weekendy i w wybrane dni tygodnia. Od 14 czerwca pociągi linii U3 kursować będą codziennie, w tym dniu zmieni się też rozkład pozostałych linii (U1 i U2) oraz dopasowany do nich zostanie rozkład jazdy tramwajów i autobusów w Norymberdze i Fürth .
Celem próbnych przejazdów jest przetestowanie dopuszczonych do tej pory do ruchu 20 automatycznie sterowanych składów. Nowa linia metra sterowana jest poprzez system, w skład którego wchodzi wiele komputerów. Zastosowane systemy bezpieczeństwa maja bezzwłocznie zatrzymać pociąg nie tylko w skrajnych wypadkach, jak np. wypadnięcie z szyn, ale także np. przy upadku pasażera na tory, czy gdy znajdą się na nich większe przedmioty.
Więcej informacji o tym, jak przebiega ruch na nowej trasie metra w Norymberdze podamy w czerwcu, gdy pociągi U3 znajdą się w regularnym rozkładzie jazdy VAG (Verkehrs - Aktiengesellschaft Nürnberg).
Norymberskie metro jest najmłodszym metrem w Niemczech i obsługuje liniami U1/U11 i U2/U21 trasy o łącznej długości 32,4 km. Codziennie gości ok. 316 tys. pasażerów. Z otwarciem linii U3 liczba pasażerów ma się zwiększyć o min. 35 tys. dziennie.