W najbliższy wtorek niemieccy pasażerowie uzyskają dostęp do nowego rozkładu jazdy pociągów 2020/2021. W tym dniu na stronie internetowej Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn) rozpocznie się przedsprzedaż biletów na połączenia po 13 grudnia.
Na linii Hamburg-Berlin liczba ICE zwiększy się z 23 do 30 par dziennie, w ciągu dnia szybkie pociągi kursować będą co pół godziny.
Między Bonn a Berliniem w rozkładzie pojawi się 7, a nie jak dotąd 2 pary bezpośrednich pociągów dziennie. Raz dziennie, a nie tylko raz w tygodniu, składy ICE dojadą do Neuss i Mönchengladbach. Między Kolonią, Hanowerem i Berlinem na trasę wyjadą siedmioczęściowe składy ICE 4, przez co liczba miejsc na tej linii zwiększy się dziennie o 17% w porównaniu z dotychczasowymi składami ICE 2 teraz obsługującymi tę linię.
Jako że dobiegły w końcu prace elektryfikacyjne na linii Monachium-Lindau, możliwe będzie długo oczekiwane uruchomienie pociągów EuroCity-Express na linii Monachium-Lindau-Zurych. W nowym rozkładzie na linii pojawi się 6 par szybkicj jednostek dziennie. ETR 610 "Astoro" wystawione przez Koleje Szwajcarskie (SBB) pokonają tę trasę w 4 godziny, rok później czas przejazdu skróci się o pół godziny.
Również oferta turystyczna zostanie rozbudowana. Należy do niej para pociągów Eurocity z Berlina przez Wrocław do Krakowa. Wyjazd z Berlina przewidziany jest na 10.40, kurs znad Wawelu startować będzie o 10.18. Również zimą, a nie tylko w sezonie letnim, w soboty w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg ze stolicy Niemiec do Innsbrucku i dalej do Landeck. Więcej pociągów dalekobieżnych dojedzie także na niemieckie wybrzeże.
W połowie czerwca 2021 roku XXL-ICE 4 wyruszy na trasę Hamburg-Frankfurt-Bazylea-Zurych-Chur. Takie składy pojawią się jesienią 2021 na linii Monachium-Kolonia-Düsseldorf. XXL-4 składa się z 13 "wagonów" i posiada 918 miejsc siedzących.
DB zamówiło 50 takich składów.