NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Niemcy ogłaszają rozkład jazdy na 2021 rok. Co nowego?

| Artur Bogdanowicz 12.10.2020 133

Niemcy ogłaszają rozkład jazdy na 2021 rok. Co nowego?
Fot. Flickr/Schnitzel_bank
W najbliższy wtorek niemieccy pasażerowie uzyskają dostęp do nowego rozkładu jazdy pociągów 2020/2021. W tym dniu na stronie internetowej Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn) rozpocznie się przedsprzedaż biletów na połączenia po 13 grudnia.
Na linii Hamburg-Berlin liczba ICE zwiększy się z 23 do 30 par dziennie, w ciągu dnia szybkie pociągi kursować będą co pół godziny.

Między Bonn a Berliniem w rozkładzie pojawi się 7, a nie jak dotąd 2 pary bezpośrednich pociągów dziennie. Raz dziennie, a nie tylko raz w tygodniu, składy ICE dojadą do Neuss i Mönchengladbach. Między Kolonią, Hanowerem i Berlinem na trasę wyjadą siedmioczęściowe składy ICE 4, przez co liczba miejsc na tej linii zwiększy się dziennie o 17% w porównaniu z dotychczasowymi składami ICE 2 teraz obsługującymi tę linię.

Jako że dobiegły w końcu prace elektryfikacyjne na linii Monachium-Lindau, możliwe będzie długo oczekiwane uruchomienie pociągów EuroCity-Express na linii Monachium-Lindau-Zurych. W nowym rozkładzie na linii pojawi się 6 par szybkicj jednostek dziennie. ETR 610 "Astoro" wystawione przez Koleje Szwajcarskie (SBB) pokonają tę trasę w 4 godziny, rok później czas przejazdu skróci się o pół godziny.

Również oferta turystyczna zostanie rozbudowana. Należy do niej para pociągów Eurocity z Berlina przez Wrocław do Krakowa. Wyjazd z Berlina przewidziany jest na 10.40, kurs znad Wawelu startować będzie o 10.18. Również zimą, a nie tylko w sezonie letnim, w soboty w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg ze stolicy Niemiec do Innsbrucku i dalej do Landeck. Więcej pociągów dalekobieżnych dojedzie także na niemieckie wybrzeże.

W połowie czerwca 2021 roku XXL-ICE 4 wyruszy na trasę Hamburg-Frankfurt-Bazylea-Zurych-Chur. Takie składy pojawią się jesienią 2021 na linii Monachium-Kolonia-Düsseldorf. XXL-4 składa się z 13 "wagonów" i posiada 918 miejsc siedzących. DB zamówiło 50 takich składów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1001)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1001)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5