Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
02-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe
fot. taunusbahn.de
Niemiecki operator kolejowy traci cierpliwość do składów wodorowych. Ze względu na ich częste awarie jest zmuszony realizować usługi transportu kolejowego za pomocą składów spalinowych.

Niemiecki przewoźnik w Hesji, Rhein-Main Verkehrsbund (RMV), zapowiedział w komunikacie, że na linię RB15 z Bad Homburg do Brandoberndorf powrócą od stycznia jednostki spalinowe. Działanie to jest podyktowane zawodną pracą jednostek wodorowych iLint.

RMV porozumiało się z innym przewoźnikiem – Regionalverkehere Start Deutschland GmbH – spółką zależną państwowego Deutsche Bachn Regio w sprawie udostępnienia jednostek spalinowych. Wypożyczonych zostanie 16 pojazdów. Zaś producent felernych składów wodorowych, czyli Alstom, pokryje koszt zastępczych jednostek. Linia RB12 Königstein – Frankfurt nadal będzie obsługiwana pociągami wodorowymi. Zadaniem Alstomu będzie także dokonanie przeglądu jednostek iLint i doprowadzenie ich do stanu, który zapewni długoletnią i niezawodną pracę.

Na linii RB15 spotkać będzie można teraz jednostki spalinowe Lint41, które również pochodzą z fabryk Alstomu. – Decydując się na powrót do sprawdzonych jednostek diesla, tworzymy to, co najważniejsze: niezawodną ofertę podróży kolejami Taunusbahn dla naszych obywateli. Niezaprzeczalnie jednak pociągi z silnikiem diesla nie mają już długiej przyszłości. Tym bardziej godne ubolewania jest to, że Alstom swoimi błędami wyrządził krzywdę i wystawił na szwank zaufanie do nowych rodzajów napędów swoją dwuletnią serią awarii – napisał w oświadczeniu Ulrich Krebs, przewodniczący Rady Nadzorczej RMV.

Projekt Taunusbahn to lokalna kolej, za którą stoi związek 13 miast i gmin odpowiedzialnych za lokalny transport publiczny. Bazą funkcjonowania były rozwiązania wodorowe. Przewoźnik jednak od początku zmagał się z awariami składów. Dolna Saksonia, gdzie jako pierwsze kursowały pociągi wodorowe, również ma złe doświadczenia z tymi samymi jednostkami. Kraj związkowy już ogłosił, że nie chce w najbliższym czasie kupować pociągów wodorowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Kraków: Za wcześnie, by stawiać tylko na napędy alternatywne

Prawo i polityka

MPK Kraków: Za wcześnie, by stawiać tylko na napędy alternatywne

Roman Czubiński 21 listopada 2024

Polregio rozważy zakupy taboru dwutrakcyjnego i hybrydowego

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Lubuskie: Marszałek upomina Polregio. Problemy pozostają

Pasażer

Lubuskie: Marszałek upomina Polregio. Problemy pozostają

Roman Czubiński 01 października 2024

Zobacz również:

MPK Kraków: Za wcześnie, by stawiać tylko na napędy alternatywne

Prawo i polityka

MPK Kraków: Za wcześnie, by stawiać tylko na napędy alternatywne

Roman Czubiński 21 listopada 2024

Polregio rozważy zakupy taboru dwutrakcyjnego i hybrydowego

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Tabor i technika

Jakich używanych SZT chcą Koleje Dolnośląskie?

Roman Czubiński 31 października 2024

Lubuskie: Marszałek upomina Polregio. Problemy pozostają

Pasażer

Lubuskie: Marszałek upomina Polregio. Problemy pozostają

Roman Czubiński 01 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5