Partnerzy serwisu:
Pasażer

Niemcy masowo wracają na kolej. W ICE coraz częściej brakuje miejscówek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Niemcy masowo wracają na kolej. W ICE coraz częściej brakuje miejscówek
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPociąg ICE na stacji kolejowej w Brunszwiku
Tego lata, podróżując środkami komunikacji zbiorowej, wprawdzie nie trzeba śledzić ze strachem cen benzyny, ale należy przygotować się na wiele utrudnień. O sytuacji na lotniskach w Amsterdamie, Frankfurcie, Londynie czy Kopenhadze napisano już wiele artykułów. Niełatwo jednak też poruszać się koleją, by wspomnieć tu choćby strajki w Wielkiej Brytanii.

Ale i w innych krajach podróżni napotykają przeróżne trudności. Pasażerowie szwajcarskich SBB, austriackich ÖBB czy niemieckich DB często wydają się szczęściarzami, bo większość linii kursuje w tzw. takcie i możliwa jest często spontaniczna podróż. Wiele osób korzysta z przejazdu szybkim pociągiem przy dojeździe do pracy czy szkoły. Także w przypadku anulowanych przez Lufthansę krajowych lotów pasażerowie otrzymują możliwość przejazdu pociągiem.

O ile w miesiącach obowiązywania tzw. 9-Euro-Ticket w Niemczech, w przypadku korzystania z połączeń lokalnych, trzeba wziąć pod uwagę przepełnienie składów, to w pociągach dalekobieżnych sytuacja powinna wyglądać inaczej. Powinna, bo jednak i z tym jest różnie.

Miejscówki fakultatywne

Kupując bilet na przejazd składem IC czy ICE po Niemczech, gdzie rezerwacja miejsca nie jest obowiązkowa, podróżny otrzymuje informację o przewidywanym zapełnieniu – w przypadku dużego obłożenia składu warto wtedy nabyć miejscówkę. Coraz częściej w weekendowych pociągach, porannych lub wieczornych sprinterach, na głównych liniach pojawia się bowiem oznaczenie, że w składzie wszystkie miejsca są już zarezerwowane i system uniemożliwia zakup biletu.

Obejść to można wprawdzie, kupując bilet w pełnej cenie na inną godzinę i wejść z nim na pokład teoretycznie lub praktycznie „wyprzedanego” połączenia. Czy oznacza to, że pociągiem pojedziemy? Z reguły jest to możliwe, bowiem o ile pociąg nie jest przepełniony, możliwa jest również podróż na stojąco lub zajęcie jakiegoś wolnego miejsca. Gdy jednak przejścia są zablokowane, personel może „zarządzić” usunięcie nadliczbowych pasażerów.

Najbardziej obciążone linie

Tygodnik „Der Spiegel” prześledził wypełnienie pociągów w ostatni weekend. W miniony piątek na odcinku Aachen (Akwizgran) – Kolonia pięć składów było w 100% wypełnionych, między Erfurtem i Bambergiem 13 jednostek było pełnych, podobnie jak 22 pociągi łączące Halle i Erfurt oraz 6 Erfurt i Norymbergę. Do silnie obłożonych tras należały też Berlin – Hanower, Bamberg – Norymberga, Berlin – Halle, Erlangen – Norymberga, Erfurt – Frankfurt, Monachium – Norymberga i Berlin – Wolfsburg.

Podobnie było w niedzielne popołudnie i wieczór, zbliżone prognozy dotyczą też nadchodzącego weekendu. Podobna sytuacja ma miejsce praktycznie w każdy weekend na linii międzynarodowej z Monachium do Bolzano, gdzie nawet na kilka miesięcy wcześniej wyprzedane są wszystkie bilety promocyjne.

Wniosek jest jeden: podróżując po kraju naszych zachodnich sąsiadów, warto zakupić miejscówkę, aby mieć pewność, że wejdziemy do pociągu. W innym przypadku możemy być bowiem zmuszeni do skorzystania z alternatywnego połączenia. Fakultatywna miejscówka kosztuje w klasie drugiej 4,50 euro, zaś w pierwszej zapłacić trzeba za nią trzeba 5,90 euro. Kupując bilet w klasie pierwszej, można uzyskać ją przy przy jednoczesnym zakupie biletu bezpłatnie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Pasażer

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Artur Bogdanowicz 19 października 2022

Niemiecki bilet za 9 euro się skończył

Zintegrowany transport

Niemiecki bilet za 9 euro się skończył

Artur Bogdanowicz 02 września 2022

Prawie 40 milionów biletów za 9 euro sprzedanych w Niemczech

Infrastruktura

Niemieccy związkowcy krytykują bilet za 9 euro

Prawo i polityka

Niemieccy związkowcy krytykują bilet za 9 euro

Artur Bogdanowicz 03 sierpnia 2022

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Pasażer

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Artur Bogdanowicz 04 lipca 2022

Zobacz również:

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Pasażer

Niemcy: Jest pomysł na następcę biletu za 9 euro

Artur Bogdanowicz 19 października 2022

Niemiecki bilet za 9 euro się skończył

Zintegrowany transport

Niemiecki bilet za 9 euro się skończył

Artur Bogdanowicz 02 września 2022

Prawie 40 milionów biletów za 9 euro sprzedanych w Niemczech

Infrastruktura

Niemieccy związkowcy krytykują bilet za 9 euro

Prawo i polityka

Niemieccy związkowcy krytykują bilet za 9 euro

Artur Bogdanowicz 03 sierpnia 2022

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Pasażer

Sukces niemieckiego biletu za 9 euro. Co dalej?

Artur Bogdanowicz 04 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5