W najbliższych miesiącach flota pociągów dalekobieżnych niemieckiej kolei Deutsche Bahn wzbogaci się o 27 pociągów piętrowych Twindexx Vario. W tej chwili prowadzony jest jeszcze proces dopuszczenia pojazdów do eksploatacji na sieci kolejowej.
Producent - firma Bombardier - zapewnia, że elektryczne zespoły trakcyjne, które zamówiła Deutsche Bahn, zostaną dostarczone w terminie. Pierwsza część kontraktu ma zostać zrealizowana do grudnia tego roku, jednak wcześniej producent musi otrzymać niezbędne pozwolenia od Federalnego Urzędu Kolejowego Niemiec (EBA).
Biuro prasowe Bombardiera informuje, że producent otrzymał homologację na jazdy testowe 23 września. Odpowiedzialna za przewozy dalekobieżne spółka DB Fernverkehr zamówiła w roku 2009 łącznie 44 piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne. Jak informuje Bombardier, opóźnia się proces certyfikacji, a to ze względu na obszerne modyfikacje, jakie trzeba było wprowadzić w stosunku do poprzedniego modelu piętrowych składów - aby spełnić europejskie normy bezpieczeństwa.
W każdym pociągu znajdzie się po 469 miejsc siedzących, z czego 70 w klasie pierwszej. Piętrowe pociągi dalekobieżne będą rozpędzały się do prędkości 160 km/h. Każdy pracujący w systemie push-pull skład będzie zestawiony z lokomotywy Traxx, wagonu sterowniczego i czterech wagonów środkowych.
Firma zapewnia, że uda się jej zrealizować pierwszą część kontraktu, która obejmuje 27 pojazdów, do końca grudnia tego roku. Kolejnych 17 piętrowych zespołów trakcyjnych trafi do DB w grudniu roku 2017.
27 pociągów Twindexx, które czekają na dopuszczenie do eksploatacji na niemieckiej sieci kolejowej, zostanie włączonych do eksploatacji w pierwszej połowie roku 2016.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
![](http://www.rynek-kolejowy.pl///foto/images/KK%202015.png)