Niemiecka kolej Deutsche Bahn poinformowała, że pojawiły się opóźnienia w dostawach kolejnych piętrowych składów, produkowanych przez firmę Bombardier. W już dostarczonych pociągach pojawiły się problemy. Dotyczą one zbyt intensywnego "kołysania", na które uskarżają się pasażerowie w czasie podróży.
Na problemy ze zbyt intensywnym przechylaniem się wagonów z boku na bok w czasie jazdy zaczęli skarżyć się pasażerowie nowych składów IC2. Jednak w prowadzonych wcześniej badaniach dopuszczalne normy nie zostały przekroczone.
Ze wstępnych analiz wynika, że przyczyną problemu może być kwestia współpracy na styku koło - szyna, a może mieć to związek z zastosowanym w wagonach Twindexx układem zawieszenia, który został specjalnie dostosowany dla potrzeb połączeń dalekobieżnych. W tej chwili producent - firma Bombardier, wspólnie z Deutsche Bahn, starają się rozwiązać ten problem.
27 pociągów IC2 pracuje w systemie push-pull. Każdy z nich składa się z lokomotywy Traxx AC160P oraz pięciu wagonów Twindexx. Zgodnie ze wstępnymi założeniami, wszystkie miały zostać włączone do eksploatacji w grudniu 2013 roku. W praktyce projekt nabrał dużego opóźnienia, w wyniku problemów w uzyskiwaniu odpowiednich certyfikatów. Potrzebne były bowiem obszerne modyfikacje, jakie trzeba było wprowadzić w stosunku do poprzedniego modelu piętrowych składów - aby spełnić europejskie normy bezpieczeństwa. Dziewięć pociągów IC2 zostało włączonych do eksploatacji w grudniu 2015 roku, do obsługi dalekobieżnej trasy Lipsk - Hanower - Norden.
Niemiecka kolej planowała rozpocząć eksploatację pozostałych osiemnastu pociągów w lutym i w marcu. Teraz już wiadomo, że na trasie Kolonia - Münster - Norden piętrowe IC2 rozpoczną kursowanie najwcześniej w marcu, natomiast na trasie Kolonia - Hanower - Lipsk - Drezno najprawdopodobniej pod koniec roku.
Nowe pociągi oparte są na projekcie składów wykorzystywanych przez DB Regio. W przypadku składów eksploatowanych w przewozach regionalnych, nigdy nie pojawiły się problemy podobne do tych, jakie ujawnione zostały w pociągach IC2.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji