Niemiecka koleje Deutsche Bahn, w porozumieniu z władzami Saksonii, chce zelektryfikować linię łączącą Drezno z położonym przy granicy niemiecko-polskiej miastem Görlitz. Niebawem ruszą prace przygotowawcze, a w międzyczasie kolejarze rozpoczną poszukiwanie środków na realizację tego zadania.
Linia nr 6212 ze stacji Neustadt w Dreźnie do stacji Görlitz ma łącznie nieco ponad 102 km długości. Jedyny zelektryfikowany odcinek linii to 7 kilometrów trasy ze stacji początkowej do stacji Klotzsche, znajdującej się jeszcze w granicach Drezna. Plan zakłada wybudowanie sieci trakcyjnej na całej trasie, a więc również modernizację istniejącego odcinka. Porozumienie w tej sprawie zostało zawarte 23 czerwca pomiędzy odpowiedzialnym za transport w kraju związkowym Saksonia Martinem Duligiem oraz szefem Deutsche Bahn Rüdigerem Grube.
Na wstępne prace projektowe dla elektryfikacji linii przeznaczono 3 mln euro. Pieniędzy trzeba jednak znacznie więcej, dlatego władze Saksonii zwróciły się do niemieckiego rządu o sklasyfikowanie linii Drezno – Görlitz jako trasy dalekobieżnej w rządowym planie transportowym (w tej chwili linia jest sklasyfikowana jako regionalna). Jeśli uda się przeforsować proponowaną zmianę, kolejarze otrzymają 7 mln euro na drugą fazę prac przygotowawczych dla projektu.
Jeśli faktycznie dojdzie do realizacji projektu, to znacząco wpłynie on na poprawę skomunikowania Drezna z Wrocławiem i takim właśnie argumentem posługują się władze Saksonii i DB. Jednak w tej chwili oferty przewozów pasażerskich między Wrocławiem a Dreznem praktycznie nie ma, ale z powodów finansowych. 1 marca 2015 roku Przewozy Regionalne wycofały się prowadzenia połączenia w tej relacji, argumentując to trudnościami finansowymi samorządu województwa dolnośląskiego. W tej chwili pasażerowie, którzy chcą wybrać się koleją z Wrocławia do Drezna, muszą udać się pociągiem do Zgorzelca, następnie przekroczyć granicę państwa, a na stacji w Görlitz mogą skorzystać z kolejowego połączenia prowadzonego przez Niemców.