Alstom wyprodukuje, dostarczy i do 2032 r. będzie odpowiadał za konserwację pociągów Coradia Continental o napędzie akumulatorowym przeznaczonych do kursów regionalnych na linii Lipsk-Chemnitz w imieniu VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen) oraz przy wsparciu ZVNL (Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig), dwóch organów odpowiadających za tę linię. Kontrakt wart jest około 100 mln euro. Po zrealizowaniu tego zamówienia oferta Alstomu będzie obejmować wszystkie typy systemów trakcyjnych dostępnych na rynku, jak również pełną gamę napędów bezemisyjnych, od wydajnych silników elektrycznych po wodorowe ogniwa paliwowe i zaawansowane napędy trakcyjno-akumulatorowe.
W 2014 r. Alstom podpisał z VMS kontrakt na dostawę 29 pociągów elektrycznych Coradia Continental. W celu utworzenia połączenia na odcinku 80 kilometrów niezelektryfikowanej linii pomiędzy Chemnitz i Lipskiem władze zamówiły wersję o napędzie akumulatorowym. Nowe pociągi wejdą do użytku w 2023 r. Powstaną w zakładzie Alstomu w Niemczech w Salzgitter, w Dolnej Saksonii. Podsystem napędu trakcyjno-akumulatorowego został zaprojektowany i dostarczony przez centrum doskonałości systemów trakcyjnych Alstomu w Tarbes.
– Jesteśmy bardzo dumni, że możemy zapewnić właściwym organom zrównoważone rozwiązanie, idealnie dopasowane do ich potrzeb. Obecnie Alstom wyróżnia to, że może zaoferować każdy z napędów bezemisyjnych dostępnych w tej chwili na rynku, w formie sprawdzonych rozwiązań. Jako odpowiedzialna firma, Alstom skupia się szczególnie na mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, oferując najlepiej dopasowane rozwiązania, które sprawiają, że ta forma mobilności staje się nie tylko możliwa, ale także oszczędna – mówi Gian Luca Erbacci, starszy wiceprezes Alstomu w Europie.
Pociągi Coradia Continental EZT będą podobne do tych, które są już w użytku na trasach Drezno, Riesa i Zwickau. Główna różnica będzie polegać na wysokowydajnych akumulatorach zamontowanych dodatkowo na dachu. Pociąg oparty na sprawdzonym modelu Coradia Continental to efekt wieloletniego doświadczenia firmy Alstom w dziedzinie napędów trakcyjno-akumulatorowych, zdobytego podczas pracy nad Coradia iLint, tramwajami Citadis i lokomotywą Prima H3.
Coradia Continental EZT obejmuje gamę pociągów o prędkości do 120 kilometrów na godzinę, korzystających z sieci trakcyjnej, jak i działających na odcinkach niezelektryfikowanych. Pociągi w wariancie 3-wagonowym będą miały 56 metrów długości i będą wyposażone w 150 siedzeń. Ich maksymalna prędkość to 160 km/h w trybie akumulatorowym. Pojemność akumulatorów (wysokonapięciowych, litowo-jonowych) obliczono tak, aby umożliwić pokonanie trasy Chemnitz-Lipsk bez zasilania z sieci trakcyjnej, zachowując ten sam poziom wydajności i wygody.
Alstom przystosował gamę Coradia do pracy ze wszystkimi dostępnymi, bezemisyjnymi układami napędowymi, od elektrycznych po trakcyjno-akumulatorowe, jak również wodorowe ogniwa paliwowe. W Niemczech pasażerowie już od ponad roku korzystają z pociągów Coradia iLint zasilanych przez ogniwa paliwowe, które zapewniają wydajność porównywalną do pociągów spalinowych i nie emitują niczego oprócz wody.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.