Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemal wszystkie Flirty dla NS są już w Holandii [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Stadler Polska kończy realizację dużego kontraktu dla holenderskiego państwowego przewoźnika Nederlandse Spoorwegen. Holendrzy zamówili 33 składy trójczłonowe i 25 zespołów czteroczłonowych.

Cała partia pojazdów jest produkowana w Siedlcach, a rozpoczęcie realizacji zamówienia miało miejsce jesienią 2015. Kontrakt o wartości 1,2 mld zł jest największym z dotychczas pozyskanych przez Stadler Polska kontraktów eksportowych, jednak już od 2009 roku producent realizował zamówienia do Holandii dla prywatnego przewoźnika Arriva. W ramach tych zamówień siedlecki zakład wyprodukował ponad 50 pojazdów elektrycznych i spalinowych. Wszystkie otrzymały dopuszczenia do eksploatacji w Holandii.

Z pasażerami od grudnia 2016

– Zrealizowane zamówienia potwierdziły solidność, wysoką jakość i terminowość siedleckiego zakładu, co przyczyniło się do otrzymania kolejnego zamówienia. Stadler Polska otrzymał zamówienie od NS także ze względu na gotowość wyprodukowania dużej ilości pojazdów w stosunkowo krótkim terminie – powiedziała Marta Jarosińska, odpowiedzialna za komunikację z mediami przedstawicielka Stadler Polska.

Zakład w Siedlcach dostarczył już do Holandii 55 pojazdów, pierwsze z nich zostały wprowadzone do eksploatacji wraz z nowym rozkładem jazdy w grudniu 2016 roku. W ciągu najbliższych dwóch tygodni odbywają się odbiory pozostałych 3. Do końca kwietnia wszystkie składy zostaną dostarczone do klienta, a projekt zakończony w terminie.

Szybkie zamówienie

Flirty3 (zdjęcia wnętrza można zobaczyć tutaj) zostały zamówione z pominięciem przetargu, jednak z uwzględnieniem wszystkich procedur transparentności, dlatego konkurencja nie zdecydowała się na sądowne podważenie wyboru NS. Konieczność szybkiego zakupu ezt wynikła z wyłączenia części kilkuletnich ezt Bombardiera w celu montażu w nich urządzeń ETCS, a także z konieczności zastąpienia najstarszych znajdujących się w ruchu ezt. Wpływ na decyzję miała też chęć zwiększenia liczby połączeń pomiędzy miastami na południu kraju.

Na co dzień pociągi zobaczyć można w relacjach do kilkudziesięciu kilometrów na południu i wschodzie Holandii, m.in. wyruszających z Eindhoven, Den Bosch czy Tilburga. Od grudnia 2016 roku nowe dwuczłonowe Flirty trzeciej serii jeżdżą także na regionalnej na linii Gouda - Alphen aan den Rijn, która została przejęta od NS przez spółkę R-net. Są nieco podobne do tych, które posiada ŁKA.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie odebrały już 58 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie odebrały już 58 nowych Flirtów

Koleje Mazowieckie 19 czerwca 2023

Czarne bimodalne Flirty jadą z Siedlec do Norwegii

Tabor i technika

Czarne bimodalne Flirty jadą z Siedlec do Norwegii

Michał Szymajda 11 grudnia 2020

ŁKA z dofinansowaniem rozbudowy Flirtów i nowymi trasami

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Mazowieckie odebrały już 58 nowych Flirtów

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie odebrały już 58 nowych Flirtów

Koleje Mazowieckie 19 czerwca 2023

Czarne bimodalne Flirty jadą z Siedlec do Norwegii

Tabor i technika

Czarne bimodalne Flirty jadą z Siedlec do Norwegii

Michał Szymajda 11 grudnia 2020

ŁKA z dofinansowaniem rozbudowy Flirtów i nowymi trasami

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5