Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemal połowa Dartów PKP Intercity jest odstawiona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Niemal połowa Dartów PKP Intercity jest odstawiona
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)ED161 Dart na bazie PKP Intercity na Olszynce Grochowskiej
PKP Intercity wciąż ma spory problem z dostępnością elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Dart. Aktualnie eksploatowana w ruchu liniowym jest zaledwie nieco ponad połowa z dwudziestu jednostek ED161. Sytuacji nie poprawiło zeszłotygodniowe wykolejenie pociągu IC Zamenhof w Białymstoku.

Tegoroczne lato okazało się dla PKP Intercity trudne, jeśli chodzi o dostępność elektrycznych zespołów trakcyjnych produkcji bydgoskiej Pesy. Spółka posiada dwadzieścia Dartów (seria ED161), a w związku z przeglądami, awariami i naprawami w lipcu do dyspozycji przewoźnika pozostawało tylko dwanaście składów. Sytuacja ta nie uległa dotychczas poprawie (pierwszy raz o problemach Dartów pisaliśmy 26 lipca).

Wykolejenie wyłączyło z ruchu kolejny egzemplarz

W miniony czwartek w godzinach porannych doszło do wykolejenia pociągu IC Zamenhof z Białegostoku do Warszawy. Zdarzenie miało miejsce jeszcze w Białymstoku, a składem, który brał udział w wypadku, był właśnie jeden z Dartów. Został on kolejnym odstawionym egzemplarzem tej serii i na razie nie wiadomo, jak długo pozostanie wyłączony z ruchu.

– Prowadzone są działania mające na celu przetransportowanie jednostki ED161-020 z Białegostoku do Mińska Mazowieckiego – mówi Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Tam w zakładach ZNTK należących do Pesy oceniony ma zostać poziom zniszczeń i zakres koniecznej naprawy. Producent Darta wskaże też koszt niezbędnych do powrotu na trasę prac.

Tylko co drugi Dart wozi pasażerów

Licząc razem z jednostką, która uległa wykolejeniu w Białymstoku, obecnie z obsługi kursów wykluczone jest dziewięć egzemplarzy serii ED161. W liniowej eksploatacji znajduje się zatem obecnie tylko nieco ponad połowa wszystkich Dartów. – Dostępnych jest jedenaście pojazdów, pozostałe znajdują się w naprawie – potwierdza nasza rozmówczyni.

– Za jednostki ED161 kursują składy wagonowe – informuje przedstawicielka PKP Intercity. Wiąże się to z pewnymi utrudnieniami dla podróżnych, przede wszystkim związanymi z różnym układem miejsc i ich liczbą nie zawsze odpowiadającą tej zapewnianej w Dartach. Najczęściej w pociągach obsługiwanych taborem zastępczym nie ma też wagonów barowych. Tylko w środę 30 sierpnia spółka wystawiła zastępcze składy wagonowe w ośmiu przypadkach.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Zobacz również:

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

Pasażer

Ferie zimowe na Podlasiu i Mazurach. Co proponuje PKP Intercity?

inf. pras. PKP Intercity 20 stycznia 2024

PKP Intercity: Przeprowadziliśmy trzy aktualizacje strategii taborowej

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

PKP Intercity: Chętnie wynajmiemy spalinowe lokomotywy

Tabor i technika

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Pasażer

Czy będzie więcej pociągów do Berlina?

Michał Szymajda 11 stycznia 2024

Czy PKP Intercity kupi 300 nowych wagonów od Cegielskiego?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5