PKP Intercity oraz Remtrak podpisały trzy kolejne kontrakty na modernizację 150 wagonów. Ich wartość to prawie 1,5 mld złotych. To kolejne zlecenie wspierające rodzime zakłady. Po podpisaniu tej umowy wartość kontraktów PKP Intercity w polskim przemyśle wzrosła do blisko 16,5 mld zł – informuje przewoźnik.
133 spośród wagonów PKP Intercity, które mają być zmodernizowane w Remtraku, będzie wagonami bezprzedziałowymi pierwszej i drugiej klasy. Zostaną one wyposażone w nowe wnętrze i nowe fotele dla pasażerów. Optymalną temperaturę będzie zapewniał system klimatyzacji. W wagonach zostaną wymienione niemal wszystkie ich elementy: okna, wózki zapewniające wygodną jazdę z prędkością 160 km/h oraz urządzenia elektryczne.
Kontrakty za prawie 3 mld
Drzwi wejściowe zostaną wymienione na automatyczne. Będą też nowe toalety. Pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek do ładowania laptopów i telefonów oraz z bezprzewodowego internetu. We wnętrzu wagonów zostanie zainstalowany system informujący o kolejnych stacjach. Bezpieczeństwo zapewni system przeciwpożarowy i monitoring. W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzania przeglądów i napraw rewizyjnych aż do kolejnej modernizacji. Dzięki podpisanym umowom zakłady Remtrak zajmą się też modernizacją kolejnych 17 wielofunkcyjnych wagonów Combo.
Dotychczas PKP Intercity podpisało umowy z Remtrakiem na kwotę prawie 1,5 mld zł. Dzięki nowym umowom łączna wartość kontraktów wzrośnie do 3 mld zł. W ramach nowych kontraktów blisko 1,1 mld zł będzie wydatkowanych w ramach inwestycji, a 400 mln zł – na utrzymanie pojazdów. Przekazane środki to nie tylko ogromne zaufanie do wykonawcy, ale także wsparcie rozwoju zakładów w Opocznie.
Ponad 2500 wagonów
Dokładna liczba wagonów do remontu i modernizacji zakontraktowana w ramach umów między PKP Intercity a zakładami w Opocznie wynosi 2517. Wagony systematycznie są przekazywane do eksploatacji, dzięki czemu PKP Intercity stale podnosi poziom i komfort podróżowania pasażerów. Zawarty dziś kontrakt to kolejne, warte blisko 1,5 mld złotych zamówienie w polskim przemyśle, które pozwoli zapewnić 150 zmodernizowanych wagonów. Posłużą one dalszej rozbudowie oferty przewozowej PKP Intercity.
– Ten kontrakt to nie tylko modernizacja. To przede wszystkim pierwsza taka umowa w historii spółki, która dla wagonów zapewnia utrzymanie na poziomie P3 i P4 przez następne 23 lata. To nowa filozofia i kierunek kontraktowania utrzymania wagonów, która zapewni stabilizację dostępności taboru do realizacji rozkładu jazdy po stronie przewoźnika oraz stabilizację planowania procesów produkcyjnych i łańcuchów dostaw po stronie wykonawcy, czyli Remtraku. Taka umowa w długim horyzoncie to obustronna korzyść. Dotychczas takie kontrakty dotyczyły wyłącznie nowych zespołów trakcyjnych – mówi członek zarządu PKP Intercity Adam Wawrzyniak.
PKP Intercity zamawiają w polskich fabrykach
Podpisanie dzisiejszych kontraktów to dla Remtraku bardzo ważny moment. – Dajemy naszym inżynierom bardzo duże wyzwanie, aby opracować najlepszy możliwy produkt, który będzie jeździł po Polsce, oraz dyrektorom produkcji, którzy będą razem z naszymi pracownikami fizycznie wykonywać te naprawy i modernizacje. Ten kontrakt to zaangażowanie także naszych planistów, działu kontraktacji czy serwisu. Tak duży kontrakt na modernizację 150 wagonów wraz z utrzymaniem będziemy realizować przez wiele lat w naszych zakładach produkcyjnych: tutaj, w Libiszowie koło Opoczna, w Opolu oraz w Warszawie, gdzie będziemy bazować głównie na polskich komponentach. Dziękuję za to wyzwanie i zapewniam, że jesteśmy w stanie mu sprostać. Czekamy na kolejne kontrakty, które będziemy realizować wspólnie z PKP Intercity – mówi prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o. o. Tomasz Zelwowiec.
Obecnie PKP Intercity realizują umowy taborowe o wartości 16,5 mld zł zakontraktowanych w polskim przemyśle. Zamówienia te są realizowane przez podmioty takie jak poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, Pesa (zakłady w Bydgoszczy i Mińsku Mazowieckim) oraz właśnie PKP Intercity Remtrak. Obejmują one budowę nowoczesnych lokomotyw, wagonów i pociągów hybrydowych. Niedawno przewoźnik zyskał ponad 2 mld zł dofinansowania UE na lokomotywy i wagony. Kontrakty objęte wsparciem są realizowane wyłącznie w polskich fabrykach taboru.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.