Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie wszystkie „Edyty” po modernizacji kursują bezproblemowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
03-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie wszystkie „Edyty” po modernizacji kursują bezproblemowo
fot. MS, Rynek KolejowyED74 w Mińsku Mazowieckim
Kończy się modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. PKP Intercity odbierze z modernizacji swoje dwa ostatnie pojazdy w drugim kwartale 2023 roku. Na razie pojazdy nie są jednak bezusterkowe.

Łącznie PKP Intercity wysłało na modernizację do dawnego ZNTK Mińska Mazowiecki (obecnie filia Pesy) 14 posiadanych przez siebie „Edyt”. Proces przebudowy pojazdów zmierza ku końcowi, a spółka ma otrzymać ostatnie dwa pojazdy w drugim kwartale 2023. Jednak z Edytami są problemy i to łudząco podobne do tych, które pojazdy miały przed modernizacją. Np. niektóre pojazdy mają problem z kursowaniem w parze (po dwie jednostki), ponieważ połączone ze sobą składy nie chcą ze sobą współpracować przez sprzęg Scharfenberga.

– Przyznaję, że pojawiają się problemy, które nazwałby chorobami wieku dziecięcego. Producent ED74 z Mińska Mazowieckiego na bieżąco usuwa usterki, które, jestem pewien, z czasem całkowicie wyeliminujemy. Część pojazdów pracuje ze sobą bez problemu i do czasu całkowitego wyeliminowania usterki tak zestawiamy składy, aby osiągnąć pełną sprawność pociągów – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity odpowiadający za tabor.

Pociągi kursują obecnie na trasach Wrocław – Katowice/Częstochowa – Kielce – Radom – Lublin, Lublin – Kielce – Katowice oraz Lublin – Kielce – Kraków. Więcej na temat modernizacji "Edyt" i ich odbiorach piszemy w tym miejscu.

Umowę na modernizację ED74 podpisano w połowie 2019 roku. Projekt był krytykowane za kwotę, jaką na niego przeznaczono. Remont pojedynczej sztuki wart jest bowiem 17,5 mln złotych. W 2019 roku za kilka milionów więcej można było kupić nowy czteroczłonowy pojazd.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5