fot. Kasper FiszerPociąg regionalny z Łodzi we Wrocławiu
Ponowna zmiana przewoźnika na trasie z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego nie oznacza przywrócenia bezpośrednich połączeń regionalnych Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław. Zadecydował o tym Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Powodem mają być kwestie taborowe.
Przed rokiem z rozkładu jazdy zniknęły pociągi Regio w bezpośredniej relacji z Łodzi do Wrocławia. Samorząd województwa łódzkiego przekazał bowiem obsługę części kursów na linii kolejowej nr 14 Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, której pociągi dojeżdżają jednak tylko do Ostrowa Wielkopolskiego. Tam można przesiąść się do pociągu uruchamianego przez Polregio, ale już w skróconej relacji z Ostrowa do Wrocławia.
Po roku kursy wracają do Polregio
W niedzielę województwo łódzkie dokona ponownych zmian w podziale pracy eksploatacyjnej pomiędzy przewoźników. ŁKA pojedzie m.in. do Poznania, Radomia i Włocławka, ale niewielką część dotychczasowych zadań odda spółce Polregio. Ta znów będzie więc realizować przewozy z Łodzi do Ostrowa w godzinach, w których przez minione dwanaście miesięcy kursował przewoźnik z Łodzi. Co zaskakujące, nie dojdzie jednak do połączenia rozdzielonych z uwagi na obsługę przez różne firmy relacji Łódź – Ostrów Wielkopolski i Ostrów Wielkopolski – Wrocław, a pasażerowie nadal będą musieli przesiadać się z pociągu do pociągu.
– Połączenia Łódź – Ostrów Wielkopolski powiązane są obiegowo z połączeniami Łódź – Poznań – tłumaczy Aleksandra Stańczyk z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego (znakomitą większość pociągów do Poznania wciąż obsługiwać będzie Polregio). Podkreśla, że samorząd starał się zoptymalizować obiegi składów, by możliwe było połączenie innych relacji. Od niedzieli dwie pary pociągów z Poznania i jedna z Ostrowa będą bowiem wydłużone do Warszawy Głównej. Na odcinku Łódź – Warszawa zastąpią kursujące w krótkiej relacji pociągi interRegio. Łódzkie zapewnia: będziemy dbać o skomunikowania
Nasza rozmówczyni zapewnia także, że w miarę możliwości technicznych w Ostrowie zapewnione zostaną skomunikowania z pociągami z Wrocławia. W pierwszym okresie obowiązywania rozkładu rocznego przesiadki nie będą jednak w pełni komfortowe. Przykładowo wyjeżdżający pociągiem porannym z Łodzi dojadą do Ostrowa o 6:56. Na odjazd w kierunku Wrocławia będą musieli czekać niemal godzinę – do 7:48.
Warto też zauważyć, że z punktu widzenia siatki przemieszczeń uruchomienie bezpośrednich kursów Wrocław – Łódź – Warszawa byłoby raczej korzystniejsze niż Poznań – Ostrów – Łódź – Warszawa. Pociąg z Wrocławia jechałby bowiem jedną z najkrótszych dróg przejazdu do stolicy. Z Poznania jazda przez Ostrów jest natomiast bardzo długa.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.