Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nie uruchamia się kolejny Impuls – na Pomorzu Zachodnim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nie uruchamia się kolejny Impuls – na Pomorzu Zachodnim
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.plzdjęcie ilustracyjne
Wciąż nie wiadomo, co stoi za problemami z uruchomieniem Impulsów 45WE Kolei Dolnośląskich. Dwie jednostki, które nie przeszły jeszcze przeglądów P3-2, ale wyjeździły limit kilometrów, zostały wysłane na diagnostykę do zakładów Newagu. Tymczasem podobny problem ujawnił się w województwie zachodniopomorskim.

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, pięcioczłonowe zespoły trakcyjne Impuls 45WE Kolei Dolnośląskich dotknęła bardzo nietypowa usterka. Po wykonanej naprawie poziomu P3-2 (obowiązkowej po przejechaniu jednego miliona kilometrów) nie można uruchomić jednostek. Naprawę wykonywało przedsiębiorstwo SPS ASO Mieczkowski, które wygrało przetarg, oferując najniższą cenę. W postępowaniu startował też producent jednostek Newag oraz Pesa Mińsk Mazowiecki.

Jako że w naprawie są już kolejne dwie jednostki (na wykonanie każdej ASO ma 60 dni), a Koleje Dolnośląskie wstrzymały wysyłkę kolejnych składów do czasu wyjaśnienia problemów, z ruchu wyłączonych jest sześć najdłuższych pociągów KD, co powoduje problemy z przepełnieniem składów. Ze względu na to, że część luk po Impulsach wypełniają inne jednostki, przewoźnik musiał też ograniczyć ofertę na reaktywowanej linii do Sobótki.

Impulsy z KD pojechały do Nowego Sącza

Firmy bardzo oszczędnie wypowiadają się na temat awarii. Spółka SPS ASO Mieczkowski poinformowała, że naprawy wykonała zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania i że „nie posiada uprawnień do konfiguracji głównego oprogramowania”. Koleje Dolnośląskie podkreślają, że współpracują z producentem i wykonawcą napraw. Newag w tej chwili nie komentuje sprawy, bo nie był wykonawcą napraw.

W sobotę (12 czerwca) do fabryki Newagu w Nowym Sączu przetransportowane zostały dwa Impulsy 45WE – te, których wysyłkę do ASO SPS wstrzymały Koleje Dolnośląskie. – Pojazdy typu 45WE (nr 019 i 029) zostały przetransportowane z Wrocławia do firmy Newag w celach diagnostycznych – informuje rzecznik Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak. Jak dodaje, jeden z nich przejdzie także planowaną wymianę zestawów kołowych; Newag podejmie się jej na podstawie odrębnego postępowania, nie związanego z naprawami P3-2. Co ciekawe skład poprowadziła jako lokomotywa jednostka o numerze 022, która wróciła od razu na Dolny Śląsk.

Zachodniopomorskie też ma problem z uruchomieniem Impulsa po P3

Tymczasem, jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, podobny problem ujawnił się w jednym z pociągów Impuls należących do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. To jednostka, która według naszych źródeł przejechała pół miliona kilometrów i została skierowana na naprawę poziomu P3. Wykonuje je na mocy umowy z Urzędem Marszałkowskim sam przewoźnik – spółka Polregio. Na razie nie komentuje ona sprawy (zupełnie na marginesie warto zauważyć, że pociągi dostarczone w podobnym okresie na Pomorze Zachodnie przejeździły dwukrotnie krótszy dystans od tych z Dolnego Śląska, co mówi dużo o wykorzystaniu taboru – przyp. JM.).

Informację z ubiegłego tygodnia o tym, że pociągu nie da się uruchomić potwierdziliśmy w czterech niezależnych źródłach - choć nie są one zgodne, czy naprawa została w pełni zakończona. Urząd Marszałkowski posiada rezerwy taborowe i przedłużone wyłączenie jednej z jednostek nie jest na razie problemem; zbliża się jednak sezon wakacyjny, w którym wiele pociągów obsługiwanych jest przez dwa lub trzy zespoły trakcyjne. Dlatego też chciano wykonać niezbędne przeglądy przed jego rozpoczęciem. Wczoraj UMWZ odebrał za to nową jednostkę z innej serii – dwutrakcyjnych (hybrydowych) Impulsów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5