Posłanka Paulina Matysiak pytała Ministerstwo Infrastruktury o plany dotyczące uruchomienia nowych międzynarodowych połączeń dalekobieżnych. Wiemy już, że PKP Intercity planuje uruchomienie dziennego pociągu Przemyśl – Praga. W takiej samej relacji od grudnia chce jeździć prywatny operator RegioJet.
O otwarty dostęp do torów po polskiej stronie czeski prywatny operator RegioJet
stara się od kilku miesięcy. Chce jeździć w nocy pociągiem zestawionym głównie z kuszetek. Pomimo trudności z przekraczaniem granicy polsko-ukraińskiej w związku z epidemią koronawirusa, plany operatora cały czas pozostają w mocy. Tymczasem, dzięki odpowiedzi na interpelacje posłanki Pauliny Matysiak, wiemy, że od grudnia 2019, od momentu wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, pociąg w takiej samej relacji planują uruchomić państwowi operatorzy: PKP Intercity i Ceske Drahy.
– Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2020/2021 (...) planuje się także wydłużenie relacji pociągu IC „Cracovia” (obecnie: Kraków – Praga), który będzie kursował w relacji Przemyśl – Rzeszów – Kraków – Praga – napisał wiceminister Andrzej Bittel. Dotychczas takiego pociągu nie było w rozkładach jazdy. Potwierdza to też PKP Intercity.
– Od rozkładu jazdy na 2020/2021 wspólnie z Kolejami Czeskimi uruchomimy połączenie IC „Cracovia” z Przemyśla do Pragi, przed Kraków i Rzeszów. Szczegółowe informacje przekażemy w listopadzie – napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Według naszych informacji pociąg z Czech ma wyjechać w godzinach wczesnoporannych, a wjechać do tego kraju – późnym wieczorem.
– Oczekujemy na decyzję UTK odnośnie przyznania trasy. Wszystkie dokumenty i certyfikaty zostały już przedstawione do urzędu – napisał Aleš Ondrůj, rzecznik prasowy RegioJetu.