Mimo, że PKP Intercity chwali się możliwością zakupu biletu elektronicznego do 30 dni przed odjazdem pociągu, nie na wszystkie pociągi, które zostaną uruchomione po 10 grudnia, można kupić bilet nie ruszając się z domu.
Biletu przez internet nie kupimy na przykład na pociąg IC8110 Gałczyński w relacji ze Szczecina do Warszawy, jeśli zdecydujemy się na podróż 10 grudnia i później. Oznacza to m.in., że aby uzyskać zniżkę na przejazd z tytułu promocji „Wcześniej – taniej”, musimy udać się do kasy biletowej. Dlaczego przewoźnik nie umożliwia sprzedaży na wszystkie pociągi na 2 tygodnie przed startem nowego rozkładu?
– Wraz z wprowadzeniem sprzedaży na pociągi uruchamiane w rocznym rozkładzie jazdy na sezon 2017/2018, wprowadzany jest jednocześnie zastępczy rozkład jazdy obowiązujący do marca przyszłego roku. W związku z tym zablokowanie sprzedaży na niektóre pociągi w systemie wynika z wtórnych zmian rozkładów związanych z zamknięciami na czas prowadzonych modernizacji – wyjaśnia Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Przedstawiciel przewoźnika dodaje, że zmiany wprowadzane są z myślą o komforcie pasażera.
– Ze względu na zmiany zakresu zamknięć, w uzgodnieniu z PKP PLK dokonywane są poprawki w kursowaniu korzystne dla pasażerów niektórych składów – mówi Serbeńska. Wszystkie informacje dotyczące pociągów, na które sprzedaż została uruchomiona znajdują się w aktualizowanym na bieżąco komunikacie na stronie
Intercity.pl.
O udogodnieniach wprowadzonych do sprzedaży internetowej piszemy
tutaj i
tutaj.