PKP Intercity poinformowało na swoim portalu o problemach związanych z działaniem popularnego serwisu Infopasażer, za pomocą którego możemy lokalizować pociągi i na bieżąco sprawdzać ich rzeczywisty czas dojazdu do stacji.
– Obecnie nie jest możliwe sprawdzenie godzin przyjazdów i odjazdów pociągów na wszystkich znajdujących się w serwisie stacjach. Dane nie wyświetlają się również w module punktualność w aplikacji IC Mobile Navigator. Za wszelkie niedogodności przepraszamy – taki komunikat obecnie widnieje na portalu intercity.pl.
Zapytaliśmy w PKP Intercity o przyczyny problemów i termin, kiedy serwis zostanie ponownie uruchomiony.
– Przyczyną utrudnień w funkcjonowaniu serwisu Infopasażer są problemy po stronie dostawcy usługi. Obecnie trwają prace nad ich usunięciem. Przewidujemy, że pełna funkcjonalność serwisu zostanie wznowiona najpóźniej za ok. 2 tygodnie. O postępie prac będziemy informować na bieżąco – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP Intercity.
Jak do tego czasu sprawdzić, gdzie znajduje się pociąg? Informacje na ten temat można uzyskać przez Internet również za pomocą strony należącej do zarządcy infrastruktury kolejowej, którym jest PKP PLK. Wystarczy wejść na Portal Pasażera pod adresem
portalpasazera.pl. Serwis umożliwia sprawdzenie opóźnień zarówno na mapie, jak i podgląd tablicy opóźnionych pociągów.