W przetargu PKP SKM Trójmiasto na dostawę od jednego do dziesięciu nowych pociągów nie wpłynęła żadna oferta.
W połowie maja spółka PKP SKM Trójmiasto
ogłosiła przetarg na jeden zespół trakcyjny z opcją na dziewięć kolejnych. – Ogłoszenie przetargu na zakup jednego pojazdu (z opcją na 9 kolejnych) ma choć w minimalny sposób poprawić sytuację taborową spółki. Ale przede wszystkim pozwala nam, jak i organizatorowi przewozów w województwie pomorskim i pozostałym współwłaścicielom spółki, na dalsze prowadzenie działań mających na celu uzgodnienie zasad finansowania wkładu własnego do projektu zakupu 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych – tłumaczył Maciej Lignowski, prezes spółki.
Nowe pojazdy mają być przeznaczone do obsługi trasy Gdańsk Śródmieście – Rumią (linia kolejowa nr 250 zarządzana przez spółkę PKP SKM w Trójmieście) i dalej: Rumia – Lębork (linia kolejowa 202 zarządzana przez PKP PLK SA), a także mieć możliwość obsługi linii kolejowych znajdujących się na Kaszubach (nr 248, 253, 214, 229 i 201 – po ich elektryfikacji). Więcej na temat specyfikacji
pisaliśmy tutaj.
Przewoźnik zbierał oferty do wczoraj (14 lipca). Niestety, nie otrzymał żadnego zgłoszenia. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik SKM Tomasz Złotoś, spółka analizuje sytuację i wkrótce ogłosi dalsze kroki w sprawie zakupu taboru.
Z opublikowanej informacji można się dowiedzieć, że zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, to jest gwarantowanego zakresu zamówienia, na który składa się dostawa pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnego i pierwszej partii sprzętu niemałą kwotę 49,5 mln zł netto.