PKP Intercity nie udało się znaleźć firmy, która zapewni jej łącznie siedem lokomotyw spalinowych. Przewoźnik od dłuższego czasu ma problemy z obsługą linii niezelektryfikowanych.
W październiku PKP Intercity rozpisało przetarg na
trzyletnią dzierżawę 5 lokomotyw spalinowych do obsługi połączeń na liniach zelektryfikowanych. Związany jest z zakończeniem dzierżawy czeskich lokomotyw serii 754 z końcem grudnia. Do 4 listopada nie wpłynęła żadna oferta, w związku z czym przewoźnik będzie musiał unieważnić postępowanie. Na razie nie wiemy, w jaki sposób przewoźnik zapewni niezbędny tabor. Przewoźnik na dzierżawę chciał przeznaczyć 28 546 001,25 zł brutto (z prawem opcji).
To nie jedyne nieudane postępowanie przewoźnika. Dzisiaj (5 listopada) PKP Intercity
unieważniło postępowanie na dzierżawę dwóch lokomotyw spalinowych serii SU42. W ostatnich dniach unieważniono też postępowanie dotyczące napraw lokomotyw elektrycznych. W przetargu na wykonanie napraw okresowych P4 15 lokomotyw elektrycznych serii EP09 nie wpłynęła żadna oferta.
Udało się za to wybrać wykonawcę naprawy okresowej na 4. poziomie utrzymania 10 lokomotyw spalinowych serii SM42 typ 18D. Został nim Newag. O problemach przewoźnika z trakcją spalinową
szeroko pisaliśmy w tym miejscu.