Nie było chętnych w przetargu na dostawę od jednego do trzech spalinowych zespołów trakcyjnych dla spółki Przewozy Regionalne. Przewoźnik musi unieważnić postępowanie.
Pod koniec maja Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na dostawę fabrycznie nowego trzyczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego z opcją rozszerzenia zamówienia do 3 pojazdów. Termin dostawy pojazdu w ramach zamówienia podstawowego miał wynosić 4 miesiące od dnia zawarcia umowy. O przetargu
pisaliśmy tutaj.
Mimo tego, że na wniosek potencjalnych dostawców Przewozy Regionalne zmieniły część założeń przetargu (m. in. obniżyły wymaganą prędkość maksymalną ze 130 km/h do 120 km/h), to ostatecznie w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta. - Postępowanie musi zostać unieważnione - mówi Dominika Dragun z biura prasowego przewoźnika. - O tym, czy przetarg zostanie ponowiony będzie niebawem decydował zarząd spółki - dodaje.
Zamówienie nowych zespołów trakcyjnych jest częścią strategii taborowej największego krajowego operatora. Opiewają one na 620 mln złotych na najbliższe dwa lata i obejmują także największą modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych w historii. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.