W tym roku nie wrócą do rozkładu jazdy regionalne pociągi relacji Łódź – Wrocław. Zniknęły one z grafiku połączeń w związku z przejęciem przez ŁKA obsługi odcinka Łódź – Ostrów Wielkopolski. Choć ponownie kursuje tam Polregio, nie dojdzie do połączenia relacji istniejących kursów głównie z uwagi na prowadzone prace infrastrukturalne.
Bezpośrednie pociągi kategorii Regio kursowały pomiędzy Łodzią a Wrocławiem do 2020 r. Wówczas samorząd województwa łódzkiego powierzył obsługę części połączeń na odcinku do Ostrowa Wielkopolskiego własnej spółce Łódzka Kolej Aglomeracyjna, co zaskutkowało podzieleniem relacji. Od tej pory podróżni muszą się przesiadać w Ostrowie Wielkopolskim, przy czym nie w każdym przypadku udawało się zachowywać dogodne skomunikowania.
Była propozycja, ale nie wejdzie w życie
W czerwcu samorząd województwa łódzkiego poinformował, że prowadzi rozmowy dotyczące możliwości ponownej organizacji kursów regionalnych Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław przez trzech marszałków: łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Byłoby to uzasadnione zwłaszcza w kontekście ponownego przejęcia obsługi trasy Łódź – Ostrów przez Polregio. Od grudnia 2021 r. pasażerowie zmieniają więc w Ostrowie skład, ale zarówno na łódzkim, jak i dolnośląskim odcinku trasy operatorem pozostają dawne Przewozy Regionalne.
Planowano pierwotnie, że pierwsze po trzyletniej przerwie pociągi Regio spinające stolice województw łódzkiego i dolnośląskiego mogłyby wyjechać w trasę w grudniu tego roku. Wiemy już, że do scalenia relacji po trzyletniej przerwie jednak nie dojdzie. – Uruchomienie bezpośrednich połączeń do Wrocławia będzie możliwe w kolejnych edycjach rozkładu jazdy – informuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Na większości tras bez większych zmian
UMWŁ wskazuje, że bezpośrednie pociągi Łódź – Wrocław mogłyby ruszyć po zakończeniu trwających prac modernizacyjnych na linii nr 355 łączącej Ostrów Wielkopolski z Grabownem Wielkim. – Prace powodują konieczność uruchamiania zastępczej komunikacji autobusowej – usłyszeliśmy. Region sugeruje więc że przynajmniej na razie pasażerowie i tak musieliby liczyć się z przesiadkami, a bezpośredniość połączeń pozostawałaby teoretyczna.
Nie znamy na razie szczegółów dotyczących planowanej organizacji ruchu na innych liniach obsługiwanych przez ŁKA i Polregio na zlecenie UMWŁ. Samorząd miał pierwotnie przekazać więcej szczegółów co do grafiku połączeń, który wejdzie w życie w ostatnich tygodniach tego roku, we wrześniu. Nie zakończyły się jednak na razie wszystkie uzgodnienia z operatorami. – Planujemy zapewnić obsługę połączeń na poziomie nie mniejszym niż obecnie – zapewnił nas tylko UMWŁ, potwierdzając wcześniejsze zapowiedzi ponownego przejęcia przez Polregio obsługi kursów z Łodzi do Torunia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.