Jak poinformował berliński dziennik B.Z, porzucono ostatecznie plany przedłużenia dachu stołecznego dworca Berlin Hauptbahnhof .
Gazeta powołuje się na wyniki wewnętrznej analizy DB. Równocześnie podjęto decyzję o przetworzeniu wartych łącznie 52 mln elementów stalowych, przeznaczonych pierwotnie na wykorzystanie przy rozbudowie dachu dworca. Zdaniem rzecznika Kolei Niemieckich, gdyby zadecydowano inaczej, prace można byłoby rozpocząć najwcześniej w roku 2021.
Doprowadziłoby to jednak do całkowitej blokady głównej osi kolejowej miasta na 9 miesięcy. Łączny koszt prac wyniósłby ponad 147 mln euro. Według informacji zawartych w dokumencie, gotowe elementy szklane nie nadawałyby się wtedy do użytku , przestałyby odpowiadać aktualnym wymogom bezpieczeństwa.
Decyzja o skróceniu dachu dworca głównego w Berlinie wynikała z konieczności zakończenia o czasie robót budowlanych wiosną 2006 roku – przed rozpoczęciem mistrzostw świata w piłce nożnej, których gospodarzem była Republika Federalna Niemiec. Przebiegająca na osi wschód-zachód szklana konstrukcja dachowa liczy 321 metrów.
Analiza przedstawiona przez B.Z. zlecona została w 2013 roku. Domagali się jej m.in. architekci dworca – pierwotny plan zakładał, że konstrukcja mierzyć będzie 450 metrów i pokryje całą długość peronów.