Upadł przygotowywany od 2010 roku projekt uruchomienia połączeń Kolei Dużych Prędkości z Frankfurtu nad Menem do Londynu. Na razie nie podano przyczyn rezygnacji z uruchomienia pociągów, które miały być obsługiwane niemieckimi składami ICE.
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) ostatecznie nie uruchomią jednak połączenia ICE z Frankfurtu nad Menem do Londynu - informuje dziś niemiecka prasa cytując niedzielne wydanie "Independent". Powodem rezygnacji mają być przyczyny ekonomiczne. Nie wiadomo, na ile wynika to ze zbliżającego się Brexitu - DB nie komentuje oficjalnie tych doniesień.
O pociągu łączącym Niemcy i Wielką Brytanię mówiło się już od lat. W 2010 roku ICE
po raz pierwszy przejechał eurotunelem, pierwotne plany przewidywały
uruchomienie regularnego połączenia od 2013 roku, te
wciąż jednak przesuwano. Ówczesny federalny minister transportu Peter Ramsauer widział pokonujący trasę w pięć godzin pociąg jako „milowy postęp w rozwoju europejskiej komunikacji kolejowej”.
Deutsche Bahn mają bardzo dobre wyniki połączeń międzynarodowych. Zarówno pociągi do Belgii, jak i Holandii
notują duży wzrost zainteresowania pasażerów. W 2017 roku 1,1 mln pasażerów skorzystało z połączeń ICE z Frankfurtu przez Kolonię, Akwizgran i Liege do Brukseli.
Jak informowaliśmy w maju, zarządzająca linią dużych prędkości w Wielkiej Brytanii spółka HS1 prowadzi rozmowy w sprawie
uruchomienia bezpośrednich pociągów w relacji Londyn – Bordeaux.