Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca
Fot. C41n, GFDL
– Modernizacji mieleckiej kolei już nic nie zatrzyma – mówi europoseł PiS Tomasz Poręba po rozmowach z wicemarszałkiem województwa podkarpackiego i władzami PKP PLK. Jak dodaje, pociągi pasażerskie pojawią się w Mielcu w niedalekiej przyszłości.

We wrześniu 2009 roku Mielec został odcięty od sieci pasażerskich połączeń kolejowych ze względu na fatalny stan infrastruktury torowej na linii kolejowej nr 25 na odcinku Dębica – Mielec. Od tego czasu miejscowe władze samorządowe apelują o naprawę infrastruktury i przywrócenie połączeń, niestety – bez skutku. W sprawę linii kolejowej zaangażowany jest również europoseł Tomasz Poręba. Właśnie poinformował on o sukcesie swoich starań.

"Modernizacji nic już nie zatrzyma"

Przed kilkoma dniami Tomasz Poręba wraz z wicemarszałkiem Romaniukiem spotkał się z zarządem PKP PLK w sprawie modernizacji linii kolejowej Dębica – Mielec – Ocice. – Jak poinformował mnie prezes PLK Polskie Linie Kolejowe Ireneusz Merchel i wiceprezes Włodzimierz Żmuda, obecnie zakończone zostało kolejne, drugie już studium wykonalności dla modernizacji mieleckiej kolei – poinformował po spotkaniu Poręba.

Następny krok to wydanie decyzji środowiskowej, co powinno mieć miejsce do końca obecnego roku. Na przełomie 2017 i 2018 roku rozpocznie się procedura przetargowa, która wyłoni wykonawcę modernizacji mieleckiej kolei. – Jest bardzo duża determinacja władz PLK i województwa podkarpackiego, aby właściwe prace remontowe rozpocząć na przełomie przyszłego i kolejnego roku. Mogę powiedzieć, że modernizacji mieleckiej kolei, o którą tak bardzo zabiegamy z marszałkiem Ortylem od wielu lat, dziś już nic nie zatrzyma – ogłosił europoseł.

Blisko 200 mln złotych

Jak informuje Tomasz Poręba, całość inwestycji szacowana jest na blisko 200 mln zł z czego większość środków pochodzić będzie z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego oraz Programu Polska Wschodnia.

Europoseł PiS podkreśla, że jest to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji dla miasta, która poprzez Dębicę połączy Mielec ze zmodernizowaną linią kolejową E30 biegnącą przez Kraków. Stamtąd będzie możliwa podróż do Warszawy a następnie na północ Polski.

Co z pozostałymi planami?

Jak informuje europoseł, modernizacja linii nr 25 na odcinku Dębica – Mielec – Ocice jest skoordynowana z planami budowy przez LHS w Woli Baranowskiej terminalu przeładunkowego, co z pomocą istniejącego tam tzw. szerokiego toru pozwoli zintensyfikować wymianę handlową ze wschodem.

– Po modernizacji mielecka kolej otworzy nasze miasto na całą Polskę. To będzie też unikalna korzyść nie tylko dla Mielca, ale także dla całej mocno zaludnionej północnej części województwa z takimi miastami jak Tarnobrzeg czy Dębica, gdzie także funkcjonują chociażby specjalne strefy ekonomiczne – mówi Poręba. Jak dodaje, plany są takie, aby po modernizacji przywrócić na tej trasie zarówno ruch towarowy jak i pasażerski. O modernizacji odcinka linii nr 25 Skarżysko-Kamienna – Sandomierz piszemy tutaj. Od 2020 roku mają nią kursować pociągi z Warszawy do Rzeszowa.

 
Aktualne dopuszczalne prędkości wg openrailwaymap.org

– Wspólnie z marszałkiem Ortylem jest naszą wielką ambicją i marzeniem przywrócić Mielcowi kolej, aby podróż pomiędzy Mielcem a Dębicą i resztą Polski znów była możliwa i stanowiła realną alternatywę dla samochodów. Obecne władze PKP są bardzo zdeterminowane, aby modernizację zacząć jak najszybciej, a cała inwestycja znajduje się na liście inwestycji priorytetowych PLK. Dziś mogę powiedzieć, że w Mielcu znów w niedalekiej przyszłości pojawią się pociągi – podsumowuje Poręba.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5