Zakończenie dostaw 30 lokomotyw Griffin w ramach kontraktu z PKP Intercity ogłosił w piątek (27 listopada Newag).
- Dzisiaj zakończenie dostaw w ramach kontraktu z PKP Intercity. 30 Griffinów w 11 miesięcy - poinformował nowosądecki Newag. Przypomnijmy, że producent
zakończył realizację zamówienia podstawowego na 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin dla PKP Intercity w czerwcu.
Umowa we wrześniu ubiegłego roku została rozszerzona o 10 dodatkowych pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 lokomotyw wzrosła wówczas z 367,6 mln zł do 551,4 mln zł. Zgodnie z umową pozostałych 10 Griffinów miało trafić do PKP Intercity do końca 2020 roku.
Lokomotywy elektryczne Griffin osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Wyposażone są m. in. w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego oraz system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym.
Nowosądecki producent podkreślił, że był to dla niego intensywny tydzień - w czwartek
uroczyście otwarto w Nowym Sączu pierwszy tor pozwalający na testowanie pojazdów szynowych przeznaczonych dla różnych systemów zasilania, wliczając w to: 3kV DC, 15kV 16 2/3 Hz AC oraz 25kV 50Hz AC.