Ferrovie del Sud rozszerzy swój kontrakt z nowosądeckim Newagiem. Spółka wyprodukuje dla włoskiego przewoźnika FSE kolejnych 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2.
Ferrovie del Sud z siedzibą w Bari w 2015 roku zamówiło już w Newagu 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych nowej generacji. Wyprodukowane pociągi nie mogą jednak rozpocząć jazdy z pasażerami bez kompletu dokumentów homologacyjnych. Starania Newagu o dopuszczenie tych pociągów do ruchu we Włoszech są już jednak
bliskie pozytywnego finału.
Prawdopodobnie z tego powodu FSE zdecydowało się na poszerzenie kontraktu o 6 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, o łącznej wartości ok. 103 mln zł.
Zamówienie zostało złożone na podstawie umowy ramowej, o której spółka informowała raportem bieżącym nr 65/2015. Umowa ramowa przewidywała możliwość zamówienia do 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych z zastrzeżeniem, że pierwsze pięć zespołów trakcyjnych zostało zamówionych wraz z zawarciem umowy ramowej – czytamy w raporcie bieżącym spółki.
Pociągi mają zostać zbudowane w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
– FSE wniosła ponadto o przedłużenie terminu na skorzystania z prawa do zamówienia kolejnych czterech zespołów trakcyjnych z 10.12.2018 do dnia 10.10.2019 ze względu na konieczność zapewnienia finansowania – napisano.
Impulsy 2 dla FSE są pierwszymi w historii elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, które Polska firma wyeksportowała do Włoch. W Polsce podobne pociągi rozpoczęły właśnie
kursowanie w siatce połączeń ŁKA, Newag chce je sprzedać
także Kolejom Dolnośląskim.