Województwo pomorskie podniosło budżet i wybrało ofertę Newagu. Producent dostarczy od 2 do 31 pociągów – w zależności od tego, jakie środki pozyska samorząd.
Zakończyło się postępowanie przetargowe na zakup 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją zakupu 29 dodatkowych pojazdów o napędzie elektrycznym, które zostało
ogłoszone przez zarząd Województwa Pomorskiego w marcu. Przypomnijmy, że w maju otwarto oferty, które złożyły:
- Newag – cena brutto wykonania zamówienia 69 987 000,00 zł
- Pesa – cena brutto wykonania zamówienia 104 919 000,00 zł
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na zamówienie podstawowe (dwa EZT) kwotę 55.350.000 zł (brutto), więc oferty przekraczały dość znacznie ten budżet. Sejmik województwa wyraził jednak wczoraj (27 czerwca) zgodę na zwiększenie finansowania, w związku z czym Urząd Marszałkowski rozstrzygnął właśnie (28 czerwca) przetarg.
Korzystniejsza była oferta Newagu, który otrzymał 80 punktów – maksimum (58 p.) za cenę, zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty, moc ciągłą, chłodzenie powietrzem i lokalizację zbiornika na fekalia poza ostoją (to rozwiązanie tańsze w utrzymaniu). Newag otrzymał też 8 (na 16 możliwych) punktów za skrócenie terminu dostawy. Pesa proponowała lepszy okres gwarancji, za co dostała 12 punktów, ale nie wystarczyło to do wygrania przetargu przy tak dużej różnicy w cenie – ogółem wynik Pesy to 64,69 punktu.
Podpisania umowy na dwa pojazdy należy się spodziewać w niedługim czasie. Zamówienia z opcji na 29 składów będą zależeć od unijnego dofinansowania. O specyfikacji, zakładającej dwa różne typy pojazdów,
pisaliśmy w tym miejscu.