22 marca na stacji kolejowej w Nowym Sączu nastąpiło uroczyste przekazanie wyprodukowanych przez Newag elektrycznych lokomotyw Dragon 2.
– Pierwszy raz w naszej blisko 150-letniej historii mamy okazje zobaczyć w jednym miejscu, na dworcu w Nowym Sączu, 24 supernowoczesne lokomotywy. Wielosystemowa lokomotywa 6-osiowa - Dragon 2 E6MST, jest pierwszym polskim pojazdem kolejowym, który otrzymał zezwolenie wydane przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej (ERA), dopuszczające go do eksploatacji równocześnie nie tylko na terenie Polski, ale również w Czechach i na Słowacji – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.
– Oznacza to, że PKP Cargo będzie posiadać w swojej flocie 34 nowoczesne lokomotywy naszej produkcji, charakteryzujące się bardzo wysoką niezawodnością – dodał Zbigniew Konieczek
– Zakup lokomotyw Dragon 2 oraz planowane uruchomienie terminalu przeładunkowego w Zduńskiej Woli Karsznicach to kluczowe elementy strategii rozwoju PKP Cargo. Nowy tabor otwiera przed nami dodatkowe możliwości skutecznego konkurowania w Czechach i na Słowacji oraz jest szansą na ekspansję w państwach regionu Trójmorza – powiedział Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo. Lokomotywy Dragon dostarczane są w ramach podpisanej umowy na dostawę 31 szt. sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych, w tym 24 pojazdy wielosystemowe.
Wartość całego kontraktu, podpisanego w 2019 roku, opiewa na kwotę ponad 518 mln zł netto. Jego wykonanie było opóźnione o około rok, na co niemały wpływ miała epidemia Covid-19. Strony porozumiały się co do akceptacji późniejszej dostawy.
Piszemy o tym tutaj. Obecnie Newag jest w trakcie realizacji dwóch bardzo ważnych kontraktów dla PKP Intercity - na lokomotywy wielosystemowe
zdolne poruszać się z prędkością 200 km/h i elektrowozy do prowadzenia pociągów spółki
z prędkością 160 km/h.