Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag przed największym zamówieniem w historii. Kolejne 63 lokomotywy dla PKP IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
15-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag przed największym zamówieniem w historii. Kolejne 63 lokomotywy dla PKP IC
Fot. ms. rynek kolejowy
PKP Intercity niespodziewanie otworzyło oferty w ciągnącym się od dwóch lat przetargu na dostawę od 63 do 95 lokomotyw. Przed szansą na największy kontrakt w swojej historii staje Newag.

Prawie dwa i pół roku temu PKP Intercity ogłosiło ogromny przetarg na dostawy co najmniej 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne 32 jednostki.

Postępowanie prowadzone jest w formule dialogu konkurencyjnego. Przetarg na lokomotywy o prędkości nie mniejszej niż 200 km/h jest znacząco opóźniony - pierwotnie miał być rozstrzygnięty w lutym 2022 roku. Do otwarcia ofert doszło dopiero teraz - jedynym chętnym jest Newag, który zaoferował cenę brutto 3 452 917 500,00 zł z prawem opcji i 2 289 829 500,00 zł bez prawa opcji. Mieści się to w kosztorysie, który opiewa na 3 482 130 000,00 zł brutto z prawem opcji i 2 309 202 000,00 zł bez prawa opcji.

Jak informuje PKP Intercity, teraz trwa weryfikacja złożonych ofert względem przyjętych kryteriów oceny, do których należy m.in. cena jednostkowa dostawy pojazdu czy stawka za świadczenie usług utrzymania. Podpisanie kontraktu zostało zaplanowane na czwarty kwartał 2023 roku. Natomiast pierwsze dwie lokomotywy powinny być dostarczone w terminie do 24 miesięcy od daty podpisania umowy, całe zamówienie zaś musi być zrealizowane w terminie 60 miesięcy od daty podpisania umowy.

Nowe wielosystemowe lokomotywy będą mogły poruszać się na liniach kolejowych zasilanych prądem o różnych wartościach napięć: 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC. Producent będzie musiał uzyskać dopuszczenie do eksploatacji pojazdów w sześciu krajach: Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w system ETCS poziomu drugiego. Pierwszą lokomotywę na 200 km/h Newag zaprezentował na targach Trako.


mat. PKP Intercity
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Zobacz również:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Zobacz również:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5