PKP Intercity kupi w Newagu nie 10, lecz 15 wielosystemowych elektrowozów zdolnych poruszać się z prędkością 200 km/h. Producent pokazał pierwsze zdjęcia budowanego pojazdu z numerem 001.
21 czerwca PKP Intercity poinformowało o zamówieniu w Newagu kolejnych pięciu lokomotyw wielosystemowych przystosowanych do prowadzenia pociągów z prędkością 200 km/h. Tego samego dnia Newag po raz pierwszy pokazał niemal gotowe pudło elektrowozu.
Fabrykę w Nowym Sączu wizytował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Z tej okazji prezes Newagu Zbigniew Konieczek oprowadził go po fabryce i pokazał najnowsze dziecko producenta – lokomotywę Griffin na 200 km/h.
Jak pisaliśmy
wczoraj, cały kontrakt jest wart 315 375 000 zł netto (387 mln zł brutto). Nowe lokomotywy będą mogły poruszać się z prędkością 200 km/h i pracować pod różnymi systemami napięcia u naszych sąsiadów – m.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w Austrii i na Węgrzech. Tam też mają być homologowane.
Kontrakt na budowę pierwszych szybkich Griffinów został podpisany w ostatnim kwartale 2021. Ma niewielkie opóźnienie, nie z winy producenta.
Piszemy o tym tutaj. Pierwotnie Newag zapowiadał, że pierwszego kompletnego Griffina na 200 km/h zobaczymy na targach Trako we wrześniu. Producent robi wszystko, by było to możliwe.