W piątek, 13 września Newag zawarł umowę z Kolejami Wielkopolskimi na dostawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych.
Dostawy mają być wykonywane w latach 2020-2021. Wartość umowy wynosi 77,2 mln zł netto. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji zamówienia kolejnych dwóch pociągów łączna wartość umowy wyniesie 115,8 mln zł netto. Spółka udziela gwarancji jakości na każdy dostarczony skład na okres 48 miesięcy. Umowa przewiduje kary umowne z tytułu zwłoki i nienależytego wykonywania zobowiązań do 15 % wartości brutto umowy z uwzględnieniem opcji.
W raporcie giełdowym opublikowanym przez Newag czytamy, że umowa została zawarta pod warunkiem, że województwo uzyska w ciągu 2 miesięcy dofinansowanie na zakup pojazdów z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 pochodzącego z budżetu Unii Europejskiej. Przypomnijmy jednak, że ten warunek jest już spełniony - Samorząd i spółka Koleje Wielkopolskie
podpisały stosowną umowę 3 września.
Cztery fabrycznie nowe, trójczłonowe, spalinowe zespoły trakcyjne, mają pomieścić co najmniej 330 osób każdy; prędkość eksploatacyjna wyniesie co najmniej 120 km/h. Newag
złożył jedyną ofertę w przetargu. Producent zadeklarował dostawę pojazdów typu 36WEhd. To pojazdy z – dotąd elektrycznej – rodziny Impuls, które Newag
zaoferował także województwu lubuskiemu. – Pojazdy te stanowić będą istotne uzupełnienie naszego taboru i będą obsługiwać połączenia głównie na liniach Poznań – Wągrowiec – Gołańcz oraz Poznań – Grodzisk Wlkp. – Wolsztyn – informują Koleje Wielkopolskie.