Pesa o włos wyprzedziła Newag w przetargu na dostawę nowych pociągów dla Małopolski. Województwo zdecydowało się podnieść budżet i podpisać umowę z wykonawcą. Wiadomość aktualizujemy o wizualizację pociągu, który zaproponowała Pesa.
Województwo Małopolskie
znów podjęło próbę zakupu czterech nowych pociągów elektrycznych – bez udziału Kolei Małopolskich, które planowały kupić identyczny tabor. Tak małej różnicy pomiędzy ofertami nie było dawno, ale
obie przekraczały kosztorys. Jak się okazało, województwo postanowiło podnieść budżet i wybrać wykonawcę. Została nim Pesa, która zaproponowała dostawę za 109,732 mln złotych. Newag był droższy o mniej niż pół miliona złotych, ale to przeważyło szalę, gdyż obie oferty dostały tyle samo punktów za gwarancję (punktowaną aż w 40 procentach).
Przedmiot zamówienia obejmuje również świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego ezt 500 km. Wszystkie pojazdy muszą oczywiście spełniać wymagania zgodności z TSI.
Województwo nie wyszło dobrze na powtórzeniu przetargu. Wartość oferty Pesy wynosiła w poprzednim postępowaniu 110,9 mln zł brutto, ale obejmowała aż 120 miesięcy gwarancji. Teraz jest to 84 miesiące.
Aktualizacja: Elf2Dzięki uprzejmości Pesy, publikujemy wizualizacje składu, który zaoferował producent. To oczywiście pojazd z najnowszej rodziny Pesy Elf2.