Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", oferta Newagu została zaakceptowana przez samorząd województwa Małopolskiego.
Województwo Małopolskie i jego przewoźnik ogłosiły w
grudniu trzeci przetarg na dostawę taboru. Przedmiotem zamówienia jest zawarcie umowy ramowej na dostawę do 25 fabrycznie nowych pojazdów wieloczłonowych posiadających co najmniej 236 miejsc siedzących i co najmniej 550 ogółem. Pociągi mają mieć długość do 98,5 m i pięcioletnią gwarancję. Założono świadczenie kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowej od poziomu P1 do P4 w okresie 5 lat. Zamówienie na pierwszych sześć pociągów będzie gwarantowane, bo przewoźnik ma na nie dofinansowanie z programu regionalnego.
Po dwóch postępowaniach, w których nie wpłynęły żadne oferty, znacząco zmieniono podejście do planowanego zamówienia. W trzecim postępowaniu złożona została oferta firmy Newag - i prawie idealnie zmieściła się ona w budżecie zamawiającego opiewającym na kwotę aż 1,394 mld złotych brutto.
Mimo, że jak się okazało województwo małopolskie jako jedno z nielicznych
nie otrzyma pieniędzy z KPO na zakup taboru, postanowiło ono zaakceptować ofertę. Wkrótce powinna zostać zatem podpisana
kolejna duża umowa Newagu.