Na tor testowy spółki Nevomo w Nowej Sarzynie dostarczony został pierwszy pełnoskalowy pojazd testowy, wyposażony we wszystkie niezbędne komponenty, pozwalające na rozpoczęcie testów. Infrastruktura też jest gotowa - podała spółka.
W pierwszym kwartale tego roku spółka Nevomo
zakończyła budowę infrastruktury torowej na najdłuższym w Europie torze do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej. 700-metrowy odcinek, pozwalający na lewitowanie pojazdów kolejowych systemu MagRail z prędkością testową do 160 km/h powstał na terenie Ciech Sarzyna w województwie podkarpackim.
W ostatnim czasie zakończyły się prace związane z instalacją wszystkich niezbędnych urządzeń przytorowych, pozwalających na testowanie m.in. lewitacji magnetycznej. W ostatnim tygodniu do Nowej Sarzyny dostarczony został również pierwszy pełnoskalowy pojazd testowy, wyposażony we wszystkie niezbędne komponenty, pozwalające na rozpoczęcie testów - dodaje spółka.
- Bardzo się cieszymy, że pomimo trudności w dostawach kluczowych komponentów systemu MagRail, spowodowanych zakłóceniami w światowych łańcuchów dostaw, jesteśmy gotowi niemalże ze wszystkimi niezbędnymi elementami systemu przed końcem wakacji. Dysponujemy zarówno w pełni gotową infrastrukturą torową i przytorową, przystosowaną do testowania lewitacji magnetycznej, jak również pełnowymiarowym pojazdem testowym. Obecnie kończymy prace nad zasilaniem systemu i nie możemy się doczekać rozpoczęcia testów już wkrótce – powiedział Łukasz Mielczarek, współzałożyciel oraz Dyrektor ds. Infrastruktury w Nevomo cytowany w komunikacie.
Projekt toru w Nowej Sarzynie
współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Projekt realizowany jest w ramach grantu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o nazwie Szybka Ścieżka