Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nevomo z kontraktem od Captrain

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Autor:

Nevomo

Data publikacji:
18-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Nevomo

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nevomo z kontraktem od Captrain
fot. Nevomo
Nevomo, europejski lider w dziedzinie technologii kolei magnetycznej, uruchamia pilotażowy projekt w pełni zautomatyzowanego transportu towarowego w fabryce w Bremie. Partnerem jest Hansebahn Bremen (HBB) – spółka joint venture lidera w dziedzinie logistyki kolejowej Captrain Deutschland i firmy produkującej stal ArcelorMittal z Bremen. HBB jest odpowiedzialna za organizację przewozów kolejowych na 100-kilometrowej sieci kolejowej.

Celem projektu jest wprowadzenie pierwszego na świecie w pełni zautomatyzowanego systemu transportu wagonów towarowych z wykorzystaniem istniejących pojazdów i infrastruktury kolejowej. Projekt rozpocznie się w grudniu 2024 r. i powinien osiągnąć pełną automatyzację w ciągu trzech lat.


Pilotaż będzie realizowany pod nazwą "BREMAG - Bremen Magnetic Shuttle" i obejmie transport stali między zakładami produkcyjnymi. Dzięki doposażeniu infrastruktury kolejowej w system MagRail Booster realizacja przewozów będzie się odbywać z bezprecedensową elastycznością i częstotliwością, minimalizując opóźnienia i eliminując zależność od transportu drogowego w przypadku pilnych dostaw.

– Automatyzacja usług transportowych i manewrowych oferuje ogromny potencjał w zakresie zwiększania wydajności kolejowego transportu towarowego – mówi Jonas Tesch, dyrektor zarządzający HBB. – Wdrożenie tego projektu pozwoli nam realizować usługi transportowe z większą częstotliwością, bardziej niezawodnie i elastycznie oraz poprawić nasz ślad węglowy poprzez zmniejszenie wykorzystania lokomotyw spalinowych. Jako Grupa Captrain Deutschland cieszymy się, że możemy rozwijać tę innowację – deklaruje.

Projekt wykorzystuje technologię MagRail Booster firmy Nevomo. Integruje ona zaawansowaną technologię silników liniowych z istniejącą infrastrukturą kolejową, umożliwiając autonomiczny, w pełni zautomatyzowany ruch wagonów towarowych bez konieczności korzystania z lokomotyw. Innowacja ta odpowiada na krytyczne wyzwania w logistyce kolejowej, takie jak zwiększenie produktywności, wydajności i zdolności operacyjnej przy jednoczesnym wspieraniu starań na rzecz dekarbonizacji.

– Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyli MagRail Booster tak renomowani gracze z branży logistyki kolejowej i przemysłu, jak Captrain – powiedział Przemek Pączek, Prezes Zarządu i współzałożyciel Nevomo. – Jesteśmy przekonani, że zastosowanie innowacji w obszarze trakcji kolejowej, polegającej na zastąpieniu lokomotyw zautomatyzowanymi wagonami napędzanymi silnikami liniowymi w połączeniu z modelem biznesowym Rail-as-a-Service (RaaS) stanowi klucz do znacznego zmniejszenia śladu węglowego logistyki w skali globalnej – stwierdził.


– MagRail Booster stanowi transformacyjny krok dla branży kolejowej – dodał Stefan Kirch, Chief Commercial Officer i współzałożyciel Nevomo. – Dzięki BREMAG nie tylko automatyzujemy logistykę kolejową. Wyznaczamy także nowe standardy wydajności i zrównoważonego rozwoju w transporcie kolejowym. Ten projekt zademonstruje, w jaki sposób nasza technologia może zostać w łatwy sposób zintegrowana z istniejącą infrastrukturą, zapewniając zarówno korzyści ekonomiczne oraz środowiskowe – podkreślił.

BREMAG to ważny kamień milowy, który potwierdza wykonalność automatyzacji transportu kolejowego za pomocą silników liniowych i ma całkowity budżet w wysokości około 6 milionów euro. Projekt jest wspierany przez program innowacji "Future Rail Freight Transport" (Z-SGV) Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu (BMDV) we współpracy z Niemieckim Centrum Badań Transportu Kolejowego (DZSF). Program ten oferuje wsparcie finansowe umożliwiające innowacyjne postępy w logistyce kolejowej.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Polska technologia magrail będzie sprawdzana we Włoszech

Infrastruktura

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

Innowacje

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

inf. pras. oprac. jm 26 października 2019

Zobacz również:

Polska technologia magrail będzie sprawdzana we Włoszech

Infrastruktura

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

Innowacje

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

inf. pras. oprac. jm 26 października 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5