Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Negocjacje z Alstomem trwają

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-02-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita, 20 lutego 2004, Konrad Majszyk

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Negocjacje z Alstomem trwają
Metro Warszawskie chciało zerwania kontraktu. Alstom groził wielomilionowym odszkodowaniem. Negocjacje szefów podziemnej kolejki z francuskim producentem wagonów w sprawie zużywających się wcześnie kół były bardzo emocjonujące i jeszcze się nie skończyły. - informuje "Rzeczpospolita".

Od dwóch dni Metro Warszawskie i Alstom negocjują w sprawie drgań wywoływanych w budynkach na Mokotowie i Muranowie przez pociągi metra. Według informacji "Rzeczpospolitej", dziś do kolejnego spotkania nie dojdzie. Przedstawiciele francuskiego koncernu złożyli metru propozycję, do której prawnicy drugiej strony ustosunkują się w ciągu kilku dni. Czy metro odstąpi od groźby zerwania kontraktu na dostawę ostatniej partii pięciu pociągów wartych 30 mln euro? - Metro się rozbudowuje, potrzebujemy nowych wagonów. W tej sytuacji zerwanie kontraktu to zupełna ostateczność. Przyjęliśmy twarde stanowisko, ale negocjacje z Alstomem to nie sprawa rozwodowa. Do złożonej nam propozycji ustosunkujemy się w przyszłym tygodniu - powiedział wczoraj "Rz" prezes metra Krzysztof Celiński.
Przedstawiciele metra domagają się od Alstomu wyeliminowania zjawiska drgań na powierzchni. Powołują się przy tym na badania naukowców z Politechniki Krakowskiej, którzy wskazali jako przyczynę tego zjawiska przedwcześnie i nierównomiernie zużywające się koła we francuskich pociągach. Zdaniem Metra Warszawskiego w przypadku francuskich pociągów koła trzeba przetaczać co 30-150 tys. km, kiedy dla rosyjskich wagonów ten zabieg wystarczy powtarzać co 500 tys. km.
Przedstawiciele Alstomu twierdzą, że w rosyjskich wagonach zamontowane są wolniej zużywające się twardsze koła R9 (we francuskich na zamówienie Warszawy są koła R7). Kartą przetargową Alstomu są też wyniki badań z zapisem wideo, które mają być dowodem na deformację szyn na niektórych podziemnych odcinkach.
Przetaczanie kół to zabieg eksploatacyjny porównywalny z wymianą zniszczonych opon w samochodzie. W Nowym Jorku koła są szlifowane co 100 tys. km i nikt nie robi z tego powodu problemu. Nie wiemy, co jest przyczyną drgań w Warszawie, ale nie jest to wada systemowa. Takie same pociągi jeżdżą w wielu miejscach na świecie
- mówi Marek Szelewicki z Alstomu.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5