Zwycięstwo NEB w przetargu na obsługę połączeń we wschodniej Brandenburgii to dobra wiadomość dla Pesy i Siemensa. Producenci dostarczą nowe pociągi do obsługi tego kontraktu. Z Polski przyjadą nowe spalinowe Linki, a z Niemiec - bateryjne Mireo Plus B.
Jak informowaliśmy wczoraj, przewoźnik Niederbarnimer Eisenbahn (NEB)
ponownie wygrał przetarg na obsługę sieci kolejowej we wschodniej Brandenburgii. Nowa umowa obowiązywać będzie od grudnia 2024 przez 12 lat. Łącznie linie obsługiwać będą 42 składy, w tym 26 pojazdów Siemens Mireo Plus B. Pozostałe 16 pociągów pochodzić będzie od Pesy (Link) – 11 używanych i 5 nowych jednostek. Linki zapewniają 120 miejsc (lub 122 w przypadku nowych pojazdów), wyposażone są w sieć wifi, system informacji pokładowej oraz miejsca do przewozu rowerów.
Jak udało nam się dowiedzieć, umowy na dostawy z NEB nie są podpisane, ale to kwestia czasu. Producenci nie startowali w konsorcjum z przewoźnikiem, ale przedstawili mu swoje oferty; na podstawie tych informacji przewoźnik przedstawił własną propozycję dla VBB (Związek Transportowy Berlin-Brandenburgia).
- Jesteśmy po rozmowach z NEB, złożyliśmy ofertę na dostawę pięciu nowych pociągów Link. Do uzgodnienia pozostały szczegóły umowy - tłumaczy Maciej Grześkowiak, dyrektor ds. projektów Strategicznych i Komunikacji Pesy. Zakładana jest dostawa w 2024 roku. Przewagą pociągów polskiego producenta jest m. in.
dopuszczenie do ruchu w obu krajach, dzięki czemu mogą one obsługiwać
połączenia do Kostrzyna i Gorzowa Wlkp..
- Prywatny brandenburski przewoźnik kolejowy Niederbarnimer Eisenbahn. NEB planuje eksploatować sieć za pomocą 26 dwuczłonowych pociągów akumulatorowych Mireo Plus B od grudnia 2024 r. Ponadto zamówienie obejmuje 12-letnią umowę na dostawę części zamiennych - poinformował nas rzecznik Siemensa Marcin Górecki. To już drugie zamówienie na bateryjny pociąg Mireo Plus B po
kontrakcie dla Badenii-Wirtembergii.