Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nawierzchnia jednego z peronów stacji Leszno budowana od nowa [stanowisko Torpolu]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nawierzchnia jednego z peronów stacji Leszno budowana od nowa [stanowisko Torpolu]
Fot. Filip Wybieralski / elka.plRozbierana nawierzchnia peronu nr 1 w Lesznie
Ekipy budowlane modernizujące perony stacji kolejowej w Lesznie zrywają nawierzchnię z peronu pierwszego i będą układać ją na nowo. Okazało się, ze betonowe płyty peronowe pojawiły się zbyt blisko skrajni pociągów.

Zrywanie nawierzchni peronu pierwszego leszczyńskiej stacji rozpoczęło się w połowie maja. Do tego czasu był on niemal gotowy. Najpierw ściągnięto betonową kostkę, którą ponownie ułożono na paletach, po czym rozpoczęło się skuwanie betonowej podbudowy. Gdy to się skończy, krawędziowe płyty peronowe zostaną odsunięte od toru. Trzeba będzie ponownie zbudować wylewkę i osadzić kostkę.

Dlaczego to wszystko ma miejsce? Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", płyty, z których pasażerowie wsiadają do pociągów, za bardzo wystają na torowisko i wchodzą w skrajnie pociągów. Oznacza to, że pociąg wjeżdżający w taki peron mógłby zderzyć się z płytami bądź zarysować sobie o nie burty. Mamy w tym miejscu do czynienia z pomyłką wykonawcy (Torpol). PKP Polskie Linie Kolejowe uspokajają jednak, że termin wyznaczony do przekazania peronu zarządcy linii kolejowych jest jeszcze daleko.

– Peron nr 1 jest w budowie. Wykonawca nie zakończył jeszcze prac. Właściwe wykonanie zadania potwierdzą odbiory. Podróżni skorzystają z peronu w lipcu – powiedział Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. Dodaje, że realizacja prac należy do wykonawcy, który zgodnie z planem musi przygotować obiekt do odbioru.

– Dla zamawiającego istotne są końcowe efekty, które będą ocenione podczas odbioru – mówi Śledziński. Lipiec nie jest jednak pierwszym terminem, na który perony miały być gotowe.

Modernizacja dworca kolejowego w Lesznie trwa od 2018 roku. Wtedy rozpoczęła się przebudową peronów 1 i 2 z wyburzeniem obiektów kolejowych przy Towarowej. W styczniu 2020 rzecznik PKP PLK powiedział, że perony uda się udostępnić dla pasażerów w marcu. Trwać dalej miały jedynie prace związane z naprawą tunelu łączącego perony i budynek dworca.

Zdjęcie peronu w Lesznie publikujemy dzięki uprzejmości portalu elka.pl

Aktualizacja: Stanowisko wykonawcy

Otrzymaliśmy stanowisko od wykonawcy inwestycji, firmy Torpol. – W trakcie realizacji kontraktu stwierdzono usterki w nawierzchni peronu, po czym niezwłocznie przystąpiono do ich usunięcia. Sytuacja nie ma wpływu na terminowość realizowanej inwestycji – zapewnił Piotr Odzijewicz z Torpolu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

Pasażer

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

dl, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Infrastruktura

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Dworzec Polski 14 listopada 2011

Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła

Biznes

Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła

Paweł Rydzyński 17 czerwca 2014

Leszno-Głogów: Trwa remont, ale reaktywacji połączeń nie będzie

Infrastruktura

Zobacz również:

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

Pasażer

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

dl, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Infrastruktura

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Dworzec Polski 14 listopada 2011

Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła

Biznes

Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła

Paweł Rydzyński 17 czerwca 2014

Leszno-Głogów: Trwa remont, ale reaktywacji połączeń nie będzie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5