Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nawet ogryzek linii 221 przekracza budżet PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nawet ogryzek linii 221 przekracza budżet PKP PLK
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Perspektywy modernizacji linii 221 spod Olsztyna do Braniewa rysują się w coraz ciemniejszych barwach. Mimo zrewidowania planów do zaledwie jednej czwartej pierwotnego zakresu, jedyna złożona w przetargu oferta nie zmieściła się w kosztorysie.

Jeszcze w 2017 roku szumnie zapowiadano skrócenie podróży pociągiem na odcinku Olsztyn Główny – Braniewo o około 25 minut. Potem jednak zaczęły się schody, bo jak w większości dużych przetargów PKP PLK, oferty znacznie przekroczyły kosztorys. Za modernizację firmy budowlane chciały od 373 mln zł do 563 mln zł, a kosztorys opiewał na 276 mln zł brutto. Przetarg unieważniono

Jak się nie po raz pierwszy okazało, nie były to takie złe ceny. W maju PKP PLK ogłosiły drugi przetarg, radykalnie (ale bez specjalnego rozgłosu) ograniczając zakres inwestycji – do zaledwie 22 km linii (z pierwotnych 87 km), do Dobrego Miasta. Do tego w opcji pozostawiono samą stację Dobre Miasto, świadczenie usług pogwarancyjnych czy zmiany w zakresie interfejsów. Wszystko na nic. Jak się okazało wczoraj, zgłosiła się tylko jedna firma: Roverpol w konsorcjum z Rover Infraestructuras. Oferuje 231,5 mln zł brutto za prace, w tym 168 mln zł netto za zakres podstawowy. PKP PLK miała nadzieję, że wystarczy na to ok. 120 mln złotych (155 mln zł brutto). 

To stawia pod dużym znakiem zapytania rozpoczęcie tej inwestycji tym bardziej, że PLK nie jest w stanie określić, kiedy zajmie się odcinkiem Dobre Miasto – Braniewo, a bez tego modernizacja nie przyniesie prawie żadnych efektów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Ruszają prace na linii 221 Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto

Infrastruktura

Ruszają prace na linii 221 Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto

kł, Rynek Kolejowy 25 października 2021

Jest umowa na przebudowę linii 221 Gutkowo – Dobre Miasto

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Ruszają prace na linii 221 Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto

Infrastruktura

Ruszają prace na linii 221 Olsztyn Gutkowo – Dobre Miasto

kł, Rynek Kolejowy 25 października 2021

Jest umowa na przebudowę linii 221 Gutkowo – Dobre Miasto

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5