Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Stadler

Podziel się ze znajomymi:

Lokaltog dekarbonizuje swoją flotę w regionie Zelandii. Firma zdecydowała się na zakup bateryjnych pociągów Flirt od Stadlera.

Podpisana w Taastrup w Danii umowa obejmuje zakup 14 pociągów Flirt Akku z opcją na 10 dodatkowych pojazdów. Pociągi są przeznaczone do eksploatacji w regionie Zelandii na liniach Tølløsebanen i Østbanen, z możliwością rozszerzenia usług na trasy w Lollandsbanen i Odsherredsbanen. Zamówienie zostało przyznane Stadlerowi w wyniku przetargu publicznego ogłoszonego w listopadzie 2023 r.

– Bardzo się cieszymy, że znaleźliśmy dostawcę pociągów bateryjnych. Zastąpią one pojazdy IC2, które dobrze nam służyły od 1997 roku. Zamawiane pociągi to pojazdy przyszłości, mamy nadzieję, że zapewnią naszym pasażerom komfortowe warunki podróży przez wiele kolejnych lat – mówi Lars Wrist-Elkjær, dyrektor zarządzający Lokaltog.

Zielone technologie na rzecz dekarbonizacji transportu kolejowego

– (...) Nasz Flirt Akku okazał się zwycięzcą kolejnego przetargu na pociągi bateryjne, odbywającego się w jednym z krajów europejskich o największym potencjale dekarbonizacji kolei ze względu na niski stopień elektryfikacji torów – podkreśla dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Stadlera.

Bateryjny Flirt Akku o wielkich możliwościach

Stadler pozostaje liderem rynku w segmencie pojazdów zasilanych bateryjnie – firma sprzedała już ponad 350 pojazdów Flirt Akku klientom w Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii, a także na Litwie i w USA. Najnowocześniejsze bateryjne zespoły trakcyjne mogą jeździć zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej, a także być ładowane podczas jazdy i hamowania.

Standardowy zasięg pojazdu wynosi do 100 km, nawet pod koniec projektowanego okresu eksploatacji akumulatorów. Podczas testów Flirt Akku firmy Stadler pokonał 224 kilometry w trybie wyłącznie akumulatorowym, ustanawiając rekord świata w najdłuższej podróży pociągiem regionalnym w trybie wyłącznie akumulatorowym bez dodatkowego ładowania. To osiągnięcie zostało nagrodzone w 2021 r. wpisem do Księgi Rekordów Guinnessa.

Pojazdy z zasilaniem bateryjnym to tylko jedno z rozwiązań Stadlera w obszarze napędów bezemisyjnych. W zależności od obszaru zastosowania Stadler oferuje swoim klientom również rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb z napędem wodorowym lub hybrydowym.

Flirt Akku dla Lokalog

Flirt Akku dla Danii to pojazd dwuczłonowy, zaprojektowany zgodnie z wymogami TSI PRM z uwzględnieniem potrzeb pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Niskopodłogowe wejścia ułatwiają dostęp na pokład z niskich, charakterystycznych dla duńskiej infrastruktury peronów.

Pojazd posiada szerokie drzwi z automatycznie wysuwanymi stopniami i dedykowane miejsca dla wózków inwalidzkich oraz rowerów. Jest również wyposażony w półautomatyczną rampę, co stanowi dodatkowe ułatwienie dla użytkowników wózków inwalidzkich. Pojazdy będą klimatyzowane, na pokładzie znajdzie się toaleta zgodna z TSI PRM, dostęp do sieci WLAN i nowoczesny system informacji pasażerskiej.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Stadler 04 listopada 2024

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 października 2024

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Tabor i technika

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Biznes

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

Zobacz również:

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Stadler 04 listopada 2024

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Flirt Akku dla DB na Innotrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 04 października 2024

Stadler dostarczy SBB Cargo nawet 129 lokomotyw wielosystemowych

Tabor i technika

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Biznes

Stadler: Wzrost mimo inflacji i powodzi

Roman Czubiński 28 sierpnia 2024

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Biznes

Stadler z zamówieniem uzupełniającym z Włoch

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5