Trasę Toruń Główny – Czernikowo wzmocniła od 11 grudnia dodatkowa para pociągów porannych objęta porozumieniem o współfinansowaniu kosztów połączenia między samorządem województwa i samorządami lokalnymi Torunia, powiatu toruńskiego oraz podtoruńskich gmin Lubicz, Obrowo i Czernikowo.
– To krótka linia, ale bardzo ważna, ponieważ obsługuje ruch podmiejski. Celem jest m.in. odciążenie korkującej się w godzinach porannych na wysokości Lubicza drogi krajowej nr 10. Cieszę się, że udało nam się wypracować model współfinansowania, który będzie mógł być stosowany także w innych przypadkach. Idąc w ślady województwa wielkopolskiego budujemy kolej metropolitalną. Cieszę się z tego małego kroku i mam nadzieję, że za nim pójdą kolejne – podkreśla marszałek Piotr Całbecki, który uczestniczył w przejeździe inauguracyjnym w towarzystwie prezydenta Michała Zaleskiego i starosty Marka Olszewskiego oraz wójtów Marka Nicewicza, Andrzeja Wieczyńskiego i Tomasza Krasickiego cytowany w komunikacie.
Pierwsze połączenie uruchomiono 11 grudnia, bo dodatkowe kursy zamówiono tylko w dni robocze, co ustaliły między sobą samorządy. Na trasie Toruń-Czernikowo kursowało dotąd sześć par pociągów dziennie, od dziś jest ich siedem, ale tylko od poniedziałku do piątku. Pociąg odjeżdża z Torunia Głównego o 7.12 i melduje się w Czernikowie o 7.50; powrót z Czernikowa o 7.55, przyjazd do Torunia o 8.33. Roczny koszt utrzymania kursów dodatkowe pary pociągów to 540 tys. złotych, 40 proc. pokrywa samorząd województwa, resztę solidarnie samorządy Torunia, powiatu toruńskiego oraz gmin Lubicz, Obrowo i Czernikowo. To pierwszy w Kujawsko-Pomorskiem przypadek współfinansowania połączenia. Wszystkie pozostałe utrzymuje w całości samorząd województwa.
Zobacz:
Nowa para pociągów na trasie Toruń-Czernikowo od 11 grudnia