Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Największa w historii PKP Energetyki modernizacja pociągów sieciowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
23-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Prowadzona od 2018 roku gruntowna modernizacja floty pociągów sieciowych PKP Energetyka jest w 1/3 realizacji. Dzięki programowi do 2025 r. 80% floty będzie spełniać najnowocześniejsze standardy, a jej wartość przekroczy pół miliarda złotych.

Kompleksowa modernizacja

– Program modernizacji pociągów sieciowych został wdrożony, aby jeszcze skuteczniej prowadzić działania w obszarze utrzymania sieci trakcyjnej dla Klientów spółki, w tym przede wszystkim zarządcy infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe. Zmodernizowane maszyny są bardziej funkcjonalne, bezpieczniejsze oraz pozwalają znacząco podnieść komfort codziennej pracy obsługujących je brygad w całej Polsce. Konsekwentnie realizujemy inwestycje w nasz tabor. Już za kilka lat będziemy mieli jedną z największych i najnowocześniejszych flot pociągów sieciowych w Europie. Efekt to wzrost bezpieczeństwa, efektywności i komfortu pracy naszych pracowników. Modernizując pociągi sieciowe jeszcze lepiej przygotowujemy się na wyzwania związane z rozwojem kolei – zarówno inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe jak i Centralnego Portu Komunikacyjnego. Warto podkreślić, że program to także ochrona środowiska – mniejszy ślad węglowy zarówno ze względu na sam proces modernizacji już istniejącej floty, jak również jej codziennej eksploatacji – podsumował Wojciech Orzech, Prezes PKP Energetyka.

Program modernizacji floty pociągów sieciowych wpisuje się we wdrażaną przez PKP Energetyka strategię odpowiedzialnego biznesu, w zakresie dbałości o środowisko. Modernizacja jednego pociągu oszczędza średnio
50 ton odpadów i pozwala uniknąć emisji 200 ton CO2 koniecznych do wytworzenia nowego pociągu. Ponadto, w ramach projektu wydłużany jest cykl życia maszyn, co pozwala użyć ponowie ponad 2 tys. ton metali i innych elementów.

Nowy standard pojazdów

Każdy modernizowany pociąg jest rozkładany na ok. 10 000 części, z których każda jest przeglądana i odnawiana bądź wymieniania. Najważniejsze zmiany to:
• przeniesienie napędu z mechanicznego na hydrostatyczny, który daje większą amortyzację i płynność prowadzenia pojazdu,
• instalowanie urządzeń nowej generacji, w tym: elektryki, automatyki i układów hydraulicznych. Wymianie podlega 100% instalacji,
• rozbudowanie systemów: diagnostycznego i monitoringu,
• odnowienie kabiny, pomostów, wózków, żurawi i korektorów. W tym procesie wymieniane są ich elementy składowe w celu unowocześnienia i standaryzacji wyposażenia,
• podniesienie komfortu pracy poprzez oświetlenia LED oraz klimatyzację,
• na wybranych pociągach, m.in. w Łodzi i Zduńskiej Woli, testowane są nowatorskie rozwiązania predykcyjne, które w czasie rzeczywistym monitorują prawdopodobieństwo usterki układów pociągu oraz dokonują systematycznego pomiaru sieci.

Modernizacja to również standaryzacja. W jej efekcie spółka ogranicza magazynowanie części, zapewnia szybszy i sprawniejszy serwis, co w efekcie podnosi jakość świadczonych usług trakcyjnych.

Podczas modernizacji wykorzystywana jest wiedza i doświadczenie pracowników oraz potencjał kolejowo-budowlany Grupy Kapitałowej PKP Energetyka. Naprawy odbywają się w halach zakładów w Strzemieszycach i Słotwinach. Metamorfoza jednej maszyny to kilka miesięcy pracy blisko 100-osobowego zespołu, koordynowanego przez 30 inżynierów i monterów spółki. Dzięki realizacji programu wartość floty pociągów sieciowych PKP Energetyka wzrośnie do ponad 0,5 miliarda złotych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5