Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk, Katarzyna Grzduk
Konsorcjum: Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spółka oraz Newag 300 Nowy Sącz;
Konsorcjum: Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. ul. Fabryczna 12 53-609 Wrocław oraz Bombardier Transportation GmbH z siedzibą w Eichhornstraße 3, 10785 Berlin, Niemcy;
Stadler Polska Sp. z o.o. ul. Targowa 50, 08-110 Siedlce;
Skoda Transportation a.s. z siedzibą w Emila Škody 2922/1, Jižní Předměstí, 301 00 Pilzno, Republika Czeska;
Siemens Mobility Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie: Żupnicza 11, 03-821 Warszawa;
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 223/229, 61 – 485 Poznań;
Konsorcjum: CRRC ZELC Verkehrstechnik GmbH Adres: Donau-City-Straße 7 / Top C / 27. OG 1220 Wien, Österreich i Vossloh Locomotives GmbH Adres: Doktor-Hell-Strasse 6 24107 Kiel, Germany oraz CRRC Zhuzhou Locomotive Co.,Ltd. Adres: No. 1 Tianxin Road Shifeng District 412001 Zhuzhou, Hunan China.
Jak informowaliśmy wczoraj, skala zamówienia skłoniła największych producentów na polskim rynku - Pesę i Newag - do złożenia wspólnej oferty. I choć Pesa będzie grać z odwiecznym rywalem do tej samej bramki, to niespodziewanie zmierzy się ze spółką również należącą do państwowego właściciela, czyli FPS Cegielski. Firma ta konkuruje też z Pesą w postępowaniu na 63 lokomotywy wielosystemowa. W tamtym postępowaniu działa wspólnie z CRRC Datong.
W postępowaniu na push-pulle, oferta FPS jest samodzielna. Chińczycy z CRRC również złożyli wniosek o udział w postępowaniu. Oprócz tego nie ma niespodzianek - są Alstom (jako Bombardier), Stadler, Skoda i Siemens.