Prezes PLK Ireneusz Merchel i wiceminister ds. kolei Andrzej Bittel odwiedzili dziś Nowy Dwór Mazowiecki, by ogłosić projekt wydłużenia peronów na stacji o sto metrów.
O przygotowaniach do wartej przeszło trzy miliony złotych inwestycji
pisaliśmy już w ubiegłym roku, kiedy PLK zamawiały dla niej projekt. Przypomnijmy, że zbudowane zaledwie dziesięć lat temu perony stacji Nowy Dwór Mazowiecki o długości 200 metrów okazały się zbyt krótkie dla obsługi niektórych pociągów TLK, co
wytykali m. in. parlamentarzyści.
Teraz ma się to zmienić. – Dzięki inwestycji w Nowym Dworze Mazowieckim, PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnią wyższy standard obsługi podróżnych w połączeniach aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Pasażerowie zyskają lepsze możliwości dojazdów do pracy, szkoły i na wypoczynek. Inwestycję planujemy zakończyć w przyszłym roku – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany przez biuro prasowe spółki.
Jak informuje PLK, konstrukcja obu peronów zostanie rozbudowana o 100 metrów w kierunku Modlina co oznacza że inwestor zdecydował się na skromniejszy zakres inwestycji; rozważano bowiem także budowę 400-metrowych peronów. Po zmianach perony będą jednak miały 300 metrów długości. Roboty zaplanowano do rozpoczęcia w marcu 2019 roku. Wartość inwestycji szacuje się na 3,7 mln zł. Środki pochodzą z budżetu spółki.
PKP PLK poszukuje wykonawcy w ramach zapytania ofertowego - inwestycja jest zbyt mała, by obejmowała ją ustawa prawo zamówień publicznych. Postępowanie wszczęto wczoraj, na oferty PLK czeka do 23 października. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena (80 proc.) i termin wykonania (20 proc.). Prace mają się skończyć nie później, niż 19 września przyszłego roku.