Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wamińsko-mazurski EN57ALc zaprezentowany. Mamy specyfikację [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pojazd EN57ALc-1785, za który województwo warmińsko-mazurskie zapłaciło prawie 12 mln zł, został dziś (18 października) zaprezentowany w Olsztynie. Prezentujemy zdjęcia autorstwa naszego Czytelnika.

Zdjęcie pojazdu w Olsztynie przesłał do nas Czytelnik. Dziś (18 października) odbyła się oficjalna prezentacja pojazdu. Czekamy na informację o terminie wprowadzeniu pojazdu do ruchu. Przy składaniu oferty ZNTK Mińsk Maz. z grupy Pesy zadeklarował wykonanie pracy w 240 dni od podpisania umowy. 

Według specyfikacji EN57ALc ma mieć możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h, układ jednoprzestrzenny na całej długości, przestrzenie przy drzwiach wejściowych oddzielone od części pasażerskiej za pomocą ścian wykonanych z przezroczystego szkła i 4 wieszaki na rowery. Dla każdej pary foteli producent miał zamontować jedno podwójne gniazdko, zamówiono klimatyzację, monitoring, elektroniczny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – wewnętrznej i zewnętrznej a także Wi-Fi. Więcej o specyfikacji piszemy tutaj.

Zmodernizowane przez ZTM Mińsk Maz. EN57ALc jeżdżą także w barwach spółki Przewozy Regionalne.

Aktualizacja: Specyfikacja modernizacji

Na prośbę "Rynku Kolejowego", ZNTK Mińsk Maz. przesłał specyfikację modernizacji EN57ALc dla Warmii i Mazur. Wartość umowy dostawy ezt po naprawie P5 z modernizacją z czteroletnim utrzymaniem to 9.750.000,00 zł netto. Gwarancja na cały ezt wynosi 48 miesięcy. – Do tej pory w ostatnich latach wykonywaliśmy naprawy P5 z modernizacją, których cena oscylowała w granicach 7 mln zł netto, natomiast tutaj mamy kontrakt dodatkowo z dostawą pojazdu i czteroletnim utrzymaniem – zaznacza Jacek Grabarczyk z ZNTK.

Jak wylicza, w modernizacji zastosowano nowoczesne czoło z szybą sferyczną, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty, linię świetlną i zmodernizowane przedziały pasażerskie z zastosowaniem podświetlanych ścianek przedziałowych oraz automatycznych dwuskrzydłowych drzwi przesuwnych.

W kwestii bezpieczeństwa ezt ma automatyczną blokadę drzwi wejściowych po przekroczeniu 5 km/h, system uniemożliwiający ruszenie przy otwartych drzwiach, sprzęt ochrony przeciwpożarowej, zabezpieczenie przed rozpięciem jednostki w przypadku awarii sprzęgu międzywagonowego; wyeliminowano też wysokie napięcie z obwodów ogrzewania.

Na pokładzie jest Internet bezprzewodowy w technologii Wi-Fi, nowe ergonomiczne fotele pasażerskie z zagłówkami i podłokietnikami, falownikowy układ napędowy, nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową. Modernizacja dotyczyła też sprzęgów czołowych i kabiny maszynisty z zastosowaniem nowego aluminiowego pulpitu; zastosowano hamowanie dynamiczne.

Automatyczne drzwi odskokowo-przesuwne są otwierane indywidualnie, lusterka boczne składane automatycznie. Na pokładzie jest audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring i gniazdka 230V do podłączenia np. laptopów oraz gniazda USB. Wydzielono z przedziału dla podróżnych z większym bagażem przestrzeń dla drużyny konduktorskiej. Na pokładzie są dwie toalety WC w systemie zamkniętym, w tym jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych z miejscem do przewijania niemowląt. Przy wejściach są windy oraz podjazdy umożliwiające wjazd osobom niepełnosprawnym.

Oprócz tego w zmodernizowanym pojeździe są stojaki na rowery, system emisji reklam i zliczania pasażerów, kamery szlakowe oraz monitorujące pracę pantografów, strefa dla podróżnych z dziećmi i rolety przeciwsłoneczne w kabinach maszynisty oraz w przestrzeni pasażerskiej.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5