Tylko jedna oferta, warta ponad 8 milionów złotych oferta wpłynęła w przetargu na nadzór nad pierwszym etapem prac w projekcie modernizacji linii 104 i budowy nowej linii Podłęże – Piekiełko. PKP PLK ją zaakceptowała.
Projekt pn. "Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz”, znany jako projekt Podłęże – Piekiełko, realizowany będzie w trzech etapach, z których dwa znalazły się
na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego i mają
gwarancję finansowania.
Pierwszy etap obejmuje prace przygotowawcze w projekcie, a z kolei pierwsze rozpisane w nim postępowanie przetargowe dotyczyło nadzoru nad pracami. Więcej na temat jego zakresu
pisaliśmy tutaj. Jedyną ofertę w przetargu, wartą 8,6 mln złotych brutto, złożyła ECM Group Polska. PKP PLK wczoraj (23 maja) ją zaakceptowała i w ciągu 10 dni ma podpisać umowę z ECM.
Jak
pisaliśmy przed dwoma tygodniami, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
rozważa kilka wariantów finansowania ostatniego etapu projektu, czyli budowy nowej linii kolejowej. Od tych decyzji zależy terminowość realizacji całego projektu. Jego zakończenie przewiduje się
dopiero na 2026 rok.