PKP PLK dostała cztery oferty w przetargu na studium linii nadodrzańskiej (273). Wykonawcy jeszcze nie wybrano. Na razie PLK prowadzi punktowe prace - kolejne z nich odbędą się na stacji Wróblin Głogowski.
PKP Polskie Linie Kolejowe
rozpisały w tym roku przetarg na wykonanie kompleksowego studium wykonalności dla przyszłej modernizacji magistrali C-E59, czyli Nadodrzanki. Zakres prac planistycznych dla linii 273 ograniczony jest do odcinka Wrocław Grabiszyn – Rzepin. W przetargu wpłynęły cztery oferty, najtańsza złożyło konsorcjum Voessing i Net Engineering. Opiewa na 4,79 mln zł przy kosztorysie na poziomie 7,38 mln zł brutto.
Na razie PLK realizuje
punktowe prace na tej linii, m. in. na odcinkach
Wołów – Głogów oraz
między Drzeńskiem a Kostrzynem. Kolejne roboty dotyczyć będą stacji Wróblin Głogowski. PLK rozpisała właśnie przetarg na wybór firmy, która wykona projekt i prace budowlane dla tej inwestycji. Roboty obejmą wymianę torów wraz z częściową renowacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym, odtworzeniem peronów, obiektów inżynieryjnych oraz urządzeń elektroenergetycznych i sieci trakcyjnej.
Prace mają zostać wykonane między lutym 2020 a marcem 2022 roku. Obecnie ze względu na zły stan torów pociągi zwalniają na stacji do 30 km/h.
Wróblin Głogowski jest jedną z
opuszczonych przez mieszkańców wsi w okolicach Huty Głogów, która w znacznym stopniu zdegradowała środowisko.